عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با انتقاد از نحوه به‌کارگیری نیرو در شهرداری این شهر گفت: با توجه به ردپای استخدام‌های فامیلی و سفارشی در شهرداری کاشمر خواستار ورود شورای شهر برای بررسی و شفافیت در این زمینه شد.

شورای شهر به موضوع به‌کارگیری نیروهای فامیلی در شهرداری کاشمر ورود کند

به گزارش قدس آنلاین، حسن اعمی بنده قرایی در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر، اظهار کرد: امروزه به‌کارگیری نیروی انسانی توانمند و متخصص از طریق روش‌های قانونی اقدامی مفید و ارزشمند است، اما چنانچه این امر بدون توجه به قانون و توانایی‌های افراد انجام شود موجب بروز مشکلات در شهرداری‌ها می‌شود.

این عضو شورای شهر کاشمر با بیان اینکه بدون شک حجم بالای نیروی انسانی از مشکلات شهرداری‌ها است، افزود: طبق تحقیقاتی که انجام دادم در شهرداری کاشمر حدود ۴۰۰ نفر نیروی انسانی به صورت کارگر رسمی، قراردادی، کارمندی، تأمین نیرو و همچنین در قالب شرکت‌های خدماتی و فضای سبز مشغول به‌کار هستند که از بودجه ۷۰ میلیاردی در سال ۹۹ بالغ بر ۳۵ درصد صرف هزینه پرداخت حقوق و مزایای سالانه این افراد می‌شود.

وی با اذعان به این‌که نارضایتی‌های عمومی نسبت به عملکرد شهرداری و مراجعات مردمی به شورای شهر نسبت به ارتباطات فامیلی جذب نیرو در شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی مشهود و در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: در این راستا مکاتبات مردمی در ارتباط با روابط فامیلی برخی از این نیروها با بعضی از اعضای شورای شهر قابل تأمل است.

اعمی با اشاره به اینکه آمار بیکاری در شهر کاشمر مانند سایر شهرهای خراسان و ایران بیداد می‌کند، به طوری که فارغ التحصیلان زیادی داریم که در پشت دیوار استخدامی‌ها جا مانده‌اند، عنوان کرد: برابر آمار غیررسمی حدود ۶ هزار نفر نیروی کار کاشمری در شهر یزد مشغول به‌کار هستند، این در حالی است که شهرداری به‌عنوان یک نهاد مردمی می‌تواند با رعایت عدالت و انصاف و به دور از حب و  بغض‌های سیاسی در جذب نیرو اقدام  و نگرانی‌های مردم را رفع کند.

این عضو شورای شهر کاشمر با انتقاد از نحوه به‌کارگیری نیرو در شهرداری کاشمر و وجود نسبت‌های فامیلی و سفارشی با برخی از کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر، ادامه داد: استراتژی شفافیت در معرفی نیروهای شهرداری و بیان  نسبت فامیلی آن‌ها با کارمندان شهرداری و اعضای شورای شهر و همچنین محل تولد این نیروها که عمدتا کاشمری نیستند، باعث جلب اعتماد عمومی می‌شود و شهروندان نسبت به پرداخت عوارض و مالیات خود پیش قدم می‌شوند.

وی با بیان اینکه به عنوان عضو شورای شهر اعتراض رسمی خود را نسبت به این مسئله اعلام می‌کنم، اظهار کرد: از شورای اسلامی شهر کاشمر درخواست می‌کنم این موضوع را بررسی کند و نتیجه آن را در اختیار جراید و عموم قرار دهد تا مردم به صورت شفاف از این مسائل مطلع شوند.

اعمی با تاکید بر اینکه با شفاف‌سازی نباید اجازه دهیم اعتماد عمومی نسبت به نظام و انقلاب بیش از این در شهر کاشمر خدشه‌دار شود، افزود: خواهان آن هستم که در راستای ماده ۸۳ قانون انتخابات شوراها با آخرین اصلاحات سال ۹۶ مورد به صورت تذکر کتبی و طرح سؤال به شهردار اعلام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر نیز با بیان اینکه محرم به عنوان ماه پیروزی خون بر شمشیر در خود پیام‌های نابی برای خادمان مردم و فعالان عرصه دفاع از ارزش‌های اسلام و تشیع دارد، گفت: یکی از این پیام‌ها، آزاده بودن و آزادگی است، به‌طوری که امام حسین(ع) از بدو حرکت از مکه مکرمه به سوی کوفه به طور عام بسان تمام ادوار زندگانی پربرکتشان و در حماسه کربلا به صورت خاص بارها و بارها آزاده بودن و آزادگی خود را در عمل ثابت کردند.

حجت‌الاسلام میثم خزاعی با طرح این سؤال که آیا ما هم حرف و عمل‌مان در عرصه آزادگی بسان آن حضرت است؟، افزود: با توجه به اینکه آن حضرت بارها بر رعایت حقوق مردم و حق الناس و حقوق الهی تأکید داشتند، آیا ما هم بر این موارد تأکید داریم و آیا کاری عملی برای تحقق آن‌ها انجام داده‌ایم؟

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر کاشمر باید تهدیدهای فرا روی خدمت هرچه بیشتر به شهر و شهروندان را تبدیل به فرصت کند و با علم به اینکه گذشته چراغ راه آینده است، کاری کارستان در عرصه خدمت به مردم ولایتمدار و شریف کاشمر انجام دهد.

رئیس شورای شهر کاشمر با تأکید بر اینکه شعار ما این است که خادم شهروندان هستیم، یادآور شد: ضرورت دارد در سایه همدلی و تعامل این موضوع را در عمل ثابت کنیم.

خزاعی ادامه داد: اگرچه شاید عنوان شود که وقت تنگ است و مدت زمان زیادی تا پایان این دوره از عمر شورای اسلامی شهر باقی نمانده است، اما باید اذعان کرد که همیشه فرصت برای خدمت وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری دولت تدبیر و امید را در آخرین سال عمر آن دولت، تشویق به تلاش بیشتر برای خدمت به مردم کردند و معظم له از تعیین بازه‌های صد روزه برای خدمت به مردم گفتند، ابراز کرد: ما هم باید برای شهرمان تا پایان دوره این شورا، زمان‌بندی انقلابی را اعمال کنیم، چرا که کاشمر شایسته برترین خدمات و امکانات است و باید در این راه جهادی عمل کنیم.

رئیس شورای شهر کاشمر با بیان اینکه آسیب‌شناسی آنچه در گذشته اتفاق افتاده است سخت نیست، گفت: باید همه ما این فرصت را غنیمت بشماریم و به کاشمر مهد عالمان و دانشمندان و شهیدان خدمت کنیم.

خزاعی با اشاره به اینکه در این مسیر ضرورت دارد حواشی را کنار بگذاریم، اظهار کرد: اگر امروز مدعی شفافیت هستیم باید در عمل شفاف باشیم و اگر مشکلی وجود دارد بهتر است به رفع آن بپردازیم و با قوت بیشتر به خدمت مردم بپردازیم.

جلسه در حالی ادامه یافت که برخی از اعضای شورا که از اساتید دانشگاه، فرهنگی، روحانی و پزشک هستند، نسبت به صحبت‌های یکدیگر واکنش‌ نشان می‌دادند و متأسفانه به نحوی با هم مکالمه و از الفاظی استفاده می‌کردند که به هیچ عنوان در شأن جایگاه این نهاد مردمی نبود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.