بالگردهای پایگاه هوانیروز مستقر در مشهد طی مراسمی با حضور فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران بطور عملیاتی به سامانه بومی دید در شب مجهز شدند.

بالگردهای هوانیروز مشهد به سامانه دید در شب مجهز شدند

به گزارش قدس آنلاین، فرمانده پایگاه پنجم رزمی هوانیروز مشهد  گفت: سامانه دید در شب با کمک متخصصان داخلی و صنایع یا علی(ع) اصفهان ساخته شده است.

سرهنگ خلبان رحیم عینی افزود: پیش از این همین سامانه در تعدادی دیگر از پایگاههای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف کشور عملیاتی شده بود.

وی ادامه داد: بالگردهای ۲۱۴ هوانیروز بدون استفاده از سامانه دید در شب فقط از صبح تا غروب آفتاب امکان انجام عملیات داشتند اما با نصب این سامانه بومی که توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است از این پس امکان انجام هر عملیاتی توسط بالگرد در شب میسر شده لذا انجام ماموریتها در شب و روز فرقی ندارد.

فرمانده پایگاه پنجم رزمی هوانیروز مستقر در مشهد گفت: خلبانان نیز آموزشهای عملیاتی لازم و مرتبط با این سامانه را فراگرفته‌اند. 

وی افزود: بر این اساس بالگردهای مستقر در پایگاه پنجم رزمی هوانیروز آماده انجام هر ماموریتی در شب هستند.

همچنین دیشب طی این مراسم، خلبانان با بالگردهایی مجهز به سامانه دید در شب عملیات پرواز در شب را با حضور فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام دادند. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.