خراسان شمالی- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی پالایش طرح های اشتغال را الزامی دانست گفت: بانک‌ها از منابع بازپرداختی برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده کنند.

طرح‌های اشتغال پالایش شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، عیسی منصوری در هشتمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان شمالی، اظهار داشت: در حوزه معدن برخلاف سایر حوزه‌ها مشکل ضمانت نداریم که این اقدام تسهیلی به‌عنوان مشوقی برای سرمایه‌گذاری در این بخش است نباید تسهیلات اشتغال به سمت ایجاد زیرساخت‌ها برود.

وی بابیان اینکه در دو سال اخیر ٢١٠ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور ایجادشده است، گفت: تسهیلات این طرح در استان خراسان شمالی به‌خوبی هدایت و مدیریت‌شده است.

منصوری مطرح کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون با پرداخت تسهیلات طرح ملی اشتغال روستایی و عشایری سهم اشتغال روستایی از اشتغال سالانه از سه به ۲۹ درصد افزایش‌یافته و ۲۱۰ هزار شغل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: سهم بخش خدمات و گردشگری در تسهیلات اشتغال‌زایی قابل‌توجه است اما بخش زیادی از این اعتبارات برای ایجاد تفرجگاه‌ها هزینه می‌شود و تأکید ما سمت‌وسوی هزینه منابع مالی برای افزایش ثروت و اشتغال است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی همچنین تأکید کرد: در بخش کشاورزی باید به سمت هزینه اعتبارات برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برویم و زنجیره تولید محصولات کشاورزی و دامی را رونق دهیم.

منصوری در ادامه با اشاره به الگوی جدید تعریف‌شده برای توسعه مشاغل خانگی، افزود: آموزش در راستای مزیت‌های استان گام نخست و پرداخت وام مرحله نهایی برای توسعه مشاغل خانگی در الگوی جدید تعریف‌شده است.

وی در خصوص پیشنهاد استان برای افزایش اختیارات استان جهت پرداخت تسهیلات کرونایی گفت: مسئولیت تصمیم‌گیری برای پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا ستاد ملی مدیریت بیماری کروناست.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی اطلاع‌رسانی بیشتر به جامعه هدف برای دریافت تسهیلات کرونایی را الزامی دانست و یادآور شد: وام‌های زیر ۱۶ میلیون تومان برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا نیاز به ضامن ندارد و با چک و سفته قابل پرداخت است و در صورت بروز مشکل افراد می‌توانند با شماره‌های درج‌شده در سایت کارا بخش کرونا تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.