۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
کد خبر: 718506

یادداشت

خیانت امارات به آرمان فلسطین قابل بخشش نیست

حمید رضا ترقی/ کارشناس مسائل بین الملل و منطقه

 خیانت امارات و عربستان سعودی به جهان اسلام در برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی مسأله پنهانی نبوده است. همه جهان و جهان اسلام به این موضوع واقفند که رژیم‌های مرتجع عربی از گذشته نه چندان دور به صورت پیدا و پنهان با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته‌اند. کشورهایی با عناوین و حکمرانان اسلامی که در باطن اهل نفاق و حمایت از باطل هستند، لذا خیانت بعضی از سران کشورهای عربی به آرمان فلسطین را نمی‌توان به سال‌های اخیر نسبت داد. 

قدس آنلاین: برخی براین باورند که ارتباط امارات یا عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی این کشورها یا اثر گذاری ایران‌هراسی است که آمریکا در منطقه ایجاد کرده است. قطعاً این موضوع دلیل توجیه کننده و قانع کننده‌ای برای برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی نیست، هر چند آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغات منفی کرده باشد.

آنچه موجب آشکار شدن ارتباط کشورهای مرتجع عربی با سران متجاوز رژیم صهیونیستی شده است ناشی از خیانت آنها به آرمان فلسطین است که این موضوع این بار ناشی از تأثیر پذیری از سیاست‌های آمریکا و استکبار جهانی است و اینکه اصولا کشورهای یاد شده و دوستان منطقه ای و فرامنطقه ای آنها عموما عوامل دست نشانده و بازوان آمریکا در منطقه به شمار می روند. 

سران کشورهای عربی به خوبی می دانند حیات سیاسی آنها بدون حمایت آمریکا تداومی ندارد چرا که مردم کشورهای یاد شده تمایلی به حکمرانی آنها ندارند، بنابراین برای باقی ماندن در عرصه قدرت دست به اقداماتی می‌زنند که رضایت آمریکا را به دنبال داشته باشد. از این رو می‌توان گفت ارتباط رژیم های مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی به هیچ وجه ناشی از موضوع ایران‌هراسی نیست. 

شکست های متعدد آقای ترامپ در عرصه سیاسی آمریکا و در سطح بین الملل، شرایط پیش روی وی را در انتخابات آتی آمریکا سخت کرده است. آسیب‌هایی که از پس شکست‌های سخت به آقای ترامپ وارد شده موجب شده تا تصمیمات غیر معمول و غیر معقولی بگیرد. قطعا  مسئله صلح بین اعراب و اسرائیل یکی از برگ‌های برنده ای است که می‌تواند افت و ریزش آرای ترامپ را در انتخابات آبان‌ماه سال جاری تا حدی جبران کند لذا لابی‌های صهیونیستی می‌توانند از این طریق شکست‌های آقای ترامپ را به‌شکلی جبران کنند. 

لذا نه تنها  امروز امارات و رژیم سعودی به شکل مستقیم با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند براساس‌ پیش بینی‌های آقای سید حسن نصرالله، دور از انتظار نیست که کشورهای عربی که قبلاً سرسپردگی خود را به آمریکا نشان دادند، مثل بحرین، سودان و عمان به این جرگه بپیوندند، ضمن اینکه پروژه صلح اعراب و اسرائیل را در راستای معامله قرن دنبال می‌کنند تا این مسأله برگ برنده دیگری برای آقای ترامپ باشد.

از این جهت امارات و رژیم سعودی در برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی موجب ایجاد شکافی در بین جهان اسلام شدند تا یکپارچگی جهان اسلام را نسبت به حمایت از ملت فلسطین دچار خدشه کنند . پیروزی ترامپ در انتخابات پیش رو موضوع مهمی برای وی و حامیان و لابی‌های صهیونیستی است. آنها تلاش می‌کنند تا با اجرای پروژه خاورمیانه جدید و معامله قرن از طریق ایجاد صلح و به رسمیت شناختن اسرائیل توسط کشورهای خائنین عرب، علاوه بر تضمین پیروزی ترامپ، حضور غاصبانه رژیم صهیونیستی را در منطقه عادی و امری طبیعی نشان دهند. 

قطعا امارات در ارتباط گیری با رژیم صهیونیستی به جهان اسلام خیانت کرده و دچار خطای بزرگی شده است، امیدوار هستیم که از مسیر خود برگردد، لذا باید به اماراتی‌ها هشدار دهیم که اگر پای اسرائیل به منطقه باز شود با آنها به شکل دیگری برخورد خواهیم کرد. 

بی تردید توافق امارات با رژیم صهیونیستی را نمی‌توان یک موضوع حاکمیتی عنوان کرد. ارتباط به یک کشور غاصب و کودک کش تجاوز به کل منطقه به شمار می رود. جالب این است که اماراتی ها در حالی نظرات کارشناسی شده ایران در خصوص ارتباط امارات به رژیم صهیونیستی را دخالت در امور داخلی خود می‌دانند اما وزیر امور خارجه امارات به شدتبا قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین مخالفت می‌کند و این موضوع که اصلا به امارات ربطی ندارد و یک مسئله حاکمیتی و مربوط به ایران است را دخالت می‌داند و به خود اجازه  می‌دهد که با این موضوع مخالفت کند، اما عملکرد کشور خود را که با برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی بر کل منطقه تاثیر سوء به جا می گذارد را دخالت در امور داخلی خود می‌خواند! جمهوری اسلامی ایران به دلیل اینکه رژیم صهیونیستی دشمن ملت‌های مسلمان منطقه است و نزدیک یک قرن است که رژیم صهیونیستی حقوق ملت فلسطین و ملت عرب را ضایع کرده، رژیمی اشغالگر، جنایتکار و کودک کش است و کمترین رحمی به مسلمانان ندارد و در همه نقشه قتل عام های مسلمانان و حمایت از داعش نقش بارز و مشخصی دارد با برقراری ارتباط یکی از کشورهای منطقه مثل امارات با اسرائیل مخالف است. 

قطعا در برقراری ارتباط امارات با رژیم صهیونیستی پای دشمن هر چه راحت تر به کشورهای اسلامی باز می شود، بنابراین کشور مسبب چنین ارتباطی، دشمن جهان اسلام و خائن به مسلمانان است که دشمن را به رسمیت شناخته است. 

در این راستا کشوری مثل امارات که با رژیم صهیونیستی از در دوستی وارد شده سرزمینش به سرزمین دشمن تبدیل شده است. به لحاظ قوانین بین المللی هنگامی که برای دشمن منطقه در خاک خود پایگاهی ایجاد می‌کنید، عملا دشمن سایر کشورها و ملت‌های منطقه شده‌اید چرا که آن کشور می‌تواند از پایگاه شما علیه کشور خود استفاده کند. 

اگر آمریکا از پایگاه نظامی خود در یکی از کشورهای همسایه مثل بحرین علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند، جمهوری اسلامی بلافاصله می‌تواند آن پایگاه و کشوری که این پایگاه را برای دشمن ایجاد کرده، تحت حمله نظامی قرار دهد، بنابراین این حق جمهوری اسلامی یا حق هر کشور دیگری است که به طور طبیعی از کشوری که اجازه می‌دهد اسرائیل در آن کشور دفتر و تشکیلات و سفارتخانه داشته باشد و رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، یا به عبارت دیگر با دشمن درجه یک جهان اسلام پیوند خورده باشد بسان یک دشمن رفتار کند. امارات با اعلام همکاری با رژیم صهیونیستی، امضای تفاهم نامه و اخذ قرارداد به مفهوم واقعی خائن بزرگی  به جهان اسلام به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.