نماینده تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت های این منطقه تناسبی با ظرفیت های عمده گردشگری، صنعتی و معدنی آن ندارند.

زیرساخت های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه تناسبی با  ظرفیت های این منطقه ندارند

محسن زنگنه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: خراسان رضوی با توجه به وسعت، جمعیت و ظرفیت هایی که دارا می باشد در حوزه تامین زیرساخت ها نیاز به تقویت و ارتقاء دارد.

وی تصریح کرد: جاده ها که لازمه و شریان اصلی توسعه محسوب می شوند در این استان از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند و خراسان رضوی در این زمینه به شدت با مشکل مواجه است. به طوری که مثلا جاده های اصلی نظیر مشهد به سمت سبزوار و یا جاده های فرعی از تربت حیدریه به شهرستان های همجوار با مشکلات زیادی مواجه هستند.

زنگنه با بیان اینکه راه های روستایی شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات بسیار فرسوده هستند، افزود: علی رغم ظرفیت های گردشگری، صنعتی و معدنی که در این منطقه وجود دارد اما متاسفانه جاده هایی که در این منطقه وجود دارند اغلب غیر کارشناسی شده هستند و نمی توانند نیازهای منطقه را تامین کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم  ادامه داد: برخی طرح هایی که در این منطقه  انجام شده اند اگرچه در ظاهر مطلوب هستند اما مطالعاتی که درباره آنها صورت گرفته است  مطالعات دقیقی نبوده اند به طور مثال راه آهن شمال به جنوب اگرچه از تربت حیدریه ، زاوه و  مه ولات عبور می کند ولی عملا این سه شهرستان هیچ گونه استفاده ای از این راه آهن نمی کنند. ایستگاه این راه آهن در تربت حیدریه از شهر فاصله بسیار زیادی دارد و راه مواصلاتی بین شهر و راه آهن به طور درست دیده نشده است که باعث خواهد شد از لحاظ جابه جایی مسافر استفاده چندانی از طریق  آن انجام نشود.

وی افزود: این راه آهن در شهرستان زاوه نیز دارای چنین مشکلی است و علی رغم اینکه از مجاورت شهر دولت آباد عبور می کند اما این شهر از این امکانات بهره چندانی نمی برد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود:  بالغ بر ۳۰۰ روستا در این سه شهرستان وجود دارد که  تعدادی از آنها با مساله شوری آب و همچنین مشکلاتی از جمله اینکه آب برخی از آنها توسط قنات تامین می شود و کم شدن آب قنات ها و یا خشک شدن آنها مسائلی رابرای روستاییان ایجاد کرده است روبرو هستند که نیاز است مسئولان مربوطه در این زمینه  چاره جویی کنند.

نماینده تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت:  یکی از مسائل دیگری که مردم این سه شهرستان را آزار می دهد نبود امکانات و زیرساخت های لازم در حوزه ارتباطات است به طوری که در اکثر نقاط این منطقه آنتن دهی موبایل ، اینترنت و حتی شبکه های رادیو و تلویزیون با مشکلات زیادی مواجه است این در حالی است که در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا مردم بیشتر از گذشته به این امکانات نیاز دارند.

زنگنه اظهار کرد: یکی از مسائل دیگری که طی دوسال گذشته در این منطقه خودنمایی کرد عدم طرح های آبخیزداری بود که در برابر سیل قادر هستند  از روستاها و شهرها محافظت و منابع آبی چاه ها و  قنات ها را تامین و تقویت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.