مسئول هماهنگی مرکز خونگیری تربت‌جام گفت: فعالیت مرکز خونگیری از سال ۹۲ با حمایت خیران در بیمارستان طالقانی شروع شد و فعالیت خود را از سال ۹۶ در ساختمان جدید واقع در بلوار خلیج فارس جنب مرکز نگهداری معلولان ادامه می‌دهد، اما درحال حاضر تامین نیروی انسانی ثابت مشکل اساسی این مرکز خونگیری به شمار می‌رود.

مرکز خونگیری تربت‌جام نیازمند نیروی انسانی است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی سپهری‌صدر اظهار کرد: اکنون نیروهایی که در این مرکز خدمت می‌کنند با مساعدت بیمارستان سجادیه تامین می‌شوند از همین رو مرکز تنها ۲ روز در هفته و در ساعات مشخصی فعالیت دارد و همین امر سبب شده که محدودیت‌هایی برای مردم مشتاق به اهدای خون ایجاد شود.

وی ادامه داد: در هر شیفت کاری میانگین ۲۵ واحد خون در این مرکز جمع‌آوری می‌شود که برای فرآوری و بررسی آزمایشگاهی باید به موقع به مرکز انتقال خون استان در مشهد ارسال ‌گردد.

سپهری‌صدر بیان کرد: بیشترین استقبال مردم برای اهدای خون در زمان‌های مناسبتی است که ادارات به صورت گروهی برای این عمل خیرخواهانه به مرکز مراجعه می‌کنند که انتظار است برای بهره‌برداری حداکثری از امکانات تهیه شده در این مرکز، مراجعه داوطلبان در ایام فعالیت آن مرکز به  طور مستمر صورت گیرد. نیاز به خون همیشه هست و اهدای خون محدود به مناسبت و شرایط خاص نمی‌باشد.

او مراجعه کمتر بانوان برای اهدای خون‌ را وجود باورهای نادرست از جمله بروز بیشتر کم خونی در بانوان اعلام کرد و افزود: همه داوطلبان قبل از اهدای خون توسط پزشک معاینه شده و در صورت وجود احتمال هر گونه ضرر و زیان به اهدا کننده، از این کار ممانعت می‌شود. بنابراین انتظار است بانوان شهرستان مشارکت بیشتری در این امر خداپسندانه و حیاتی داشته باشند.

مسئول هماهنگی مرکز خونگیری تربت‌جام مطرح کرد: از شهروندان خواهشمندیم با توجه به ظرفیت این مرکز و اهمیت بالای این مایع حیاتی در ایام و ساعات مشخص شده به مرکز مراجعه نمایند تا اقدامات لازم سریع‌تر انجام شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.