همدان- مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان از توسعه مراکز ملاقات فرزندان طلاق خبر داد، و افزود: این مراکز برای فرزندان شرایطی را ایجاب می‌کند تا در محیطی مناسب و به دور از فضاهای تنش‌زا با والدین خود دیدار داشته باشند.

مراکز ملاقات فرزندان طلاق توسعه می یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان حسین عسگری درجمع خبرنگاران اظهارکرد: مسئله طلاق در میان والدین بیش از هرکس دیگری فرزندان آن خانواده را تحت شعاع و در معرض آسیب‌های روانی و اجتماعی قرار می‌دهد زیرا علاوه بر فروپاشی کانون خانواده و جدایی پدر و مادر مسئله حضانت و دوری از یکی از والدین برای فرزندان بسیار سخت خواهد بود.

عسگری افزود: پس از جدایی و تعیین سرپرست فرزندان، در صورتی که میان والدین اختلافی وجود داشت مطابق قانون فرزندان باید در مدت زمان مشخصی با فرزند خود ملاقات و دیدار داشته باشند (که این امر در گذشته در دادگاه‌های خانواده و گاه کلانتری‌ها با هر کدام از والدین که طفل تحت حضانت او نمی‌باشد صورت می‌پذیرفت).

وی ادامه داد: وجود کودکان و نوجوانان در فضاهایی مانند کلانترهای و دادگاه روحیه آن را خدشه‌دار خواهد کرد زیرا کودکان علاوه بر مشاهده مشاجره والدین خود در فضای سنگین و دور از شرایط سنی آنها حضور خواهند یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.