نماینده شهرستان های تربت حیدریه، مه و لات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه صنعت این سه شهرستان طی سال های گذشته مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و نسبت به میانگین کشوری عقب افتادگی زیادی دارد.

بی مهری مسئولان به صنعت تربت حیدریه، مه ولات و زاوه

محسن زنگنه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: شهرستان های تربت حیدریه، مه و لات و زاوه در حوزه صنعت مورد بی مهری  زیادی از سوی مسئولان قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: متاسفانه سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و مه ولات علی رغم ظرفیت های گوناگون نظیر پسته مه ولات، زعفران تربت حیدریه و زاوه ، ابریشم تربت حیدریه ، مرکبات و گندم و جو در منطقه رخ  اما از لحاظ صنعتی متاسفانه در طی سال های قبل نسبت به این سه شهرستان بی مهری شده است و نسبت به سایر مناطق استان و حتی میانگین کشوری عقب بوده و با یک خلاء جدی مواجه است  که نیازمند توجه و حمایت های مدیران ارشد استان در تخصیص بودجه ها می باشد.

وی  با بیان اینکه در این سه شهرستان افزایش کارگاه ها و واحدهای صنعتی نیازمند تامین زیرساخت ها مانند آب، برق و گاز هستند که توجه جدی مسئولان را می طلبد، افزود: متاسفانه شهرستان زاوه شهرک صنعتی ندارد و علی رغم اینکه چندین سال قبل شرکت شهرک های صنعتی درباره واگذاری زمین آن اعلام آمادگی کرده است اما به دلیل اینکه زمین این شهرک با یکی از شرکت های معدنی مجاور آن در تعارض بوده مسائل حقوقی ایجاد کرده است که این موضوع در حال پیگیری می باشد و هنوز به سرانجام نرسیده است.

زنگنه ادامه داد: طی بازدیدی که معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی و همچنین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کشور از منطقه داشتند قول های مساعدی مبنی بر پیگیری این موضوع از سوی شورای معادن ارائه کردند تا این زمین ۴۵هکتاری که در نزدیکی شهر دولت آباد قرار دارد را به عنوان شهرک صنعتی در اختیار واحدهای صنعتی و کارگاه های شهرستان زاوه  قرار بدهند.  

وی افزود: در شهرستان تربت حیدریه نیز دو شهرک صنعتی وجود دارد که در شهرک صنعتی شماره یک که قدمت و عمر  بالاتری دارد، اگرچه از لحاظ زیرساخت ها با مشکل چندانی مواجه نیست اما مسئله اساسی که در این شهرک وجود دارد این است که بخشی از زمین های این شهرک متعلق به اداره اوقاف است که در برخی موارد مشکلاتی را برای فعالان حوزه صنعت ایجاد کرده است .

زنگنه ادامه داد: در این شهرک حدود ۱۰ واحد صنعتی فعال هستند که با ظرفیت کامل فعالیت نمی کنند و از طرفی متاسفانه واحدهایی هم که در منطقه تربت حیدریه فعال هستند واحدهای صنعتی کلان نیستند و اغلب کارگاه های زود بازده هستند که در سوله های شهرک صنعتی مستقر شده اند و  بخشی از این کارگاه ها نیز به دلایل مختلف تعطیل هستند.

زنگنه ادامه داد: در دومین شهرک صنعتی تربت حیدریه که در جاده مشهد قرار دارد سه واحد مستقر هستند این درحالی است که این شهرک از ظرفیت بسیار زیادی برخوردار است ولی بلا استفاده مانده است و به تازگی نیز چند واحد در این شهرک مستقر شده اند که در حال ساخت و ساز می باشند.

وی تصریح کرد: در منطقه رخ نیز یک شهرک صنعتی وجود دارد که علی رغم وجود زیرساخت هایی نظیرآب، برق و گاز هنوز هیچ واحدی در آنجا مستقر نشده است. در مه ولات نیز یک شهرک صنعتی با وسعت بیش از ۴۰هکتار وجود دارد که متاسفانه تنها ۳واحد در آنجا مشغول هستند و با مسائل زیرساختی نظیر آسفالت و تامین امنیت مواجه است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.