مدیر امور آبفای بجستان گفت: در نتیجه افزایش کیفیت آب شهر بجستان، برداشت از جایگاه های آب شیرین در این شهر به یک چهارم کاهش یافته است.

کاهش برداشت از جایگاه های آب شیرین در شهر بجستان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی، محمدرضا اکبرنیا با استناد به روند نزولی شارژ کارت برداشت آب در بجستان اظهار داشت: شش هزار مشترک در بجستان به دلیل کاهش کیفیت آب از جایگاه های برداشت آب شیرین برای شرب استفاده می کنند که با اقدامات انجام شده از جمله خرید آب دو قنات "درزآب" و "بستان" و احیای دو حلقه چاه، کیفیت آب شبکه شهر افزایش و برداشت آب از 18جایگاه موجود در سطح شهر کاهش یافت.

اکبرنیا افزود: کیفیت پایین و رسوب آب باعث خسارت به تاسیسات امور و شیرآلات مشترکان می شود که با کیفی سازی آب این روند نیز متوقف شد.

وی از فرسودگی شبکه توزیع آب به عنوان چالش اصلی  شهر یونسی با هزارو 700مشترک نام برد و خاطر نشان کرد: در این شهر هم یک حلقه چاه که در سال 97حفر شده بود پس از برق رسانی و تجهیز با توان 15لیتر برثانیه وارد مداربهره برداری شد.

مدیر امور آب و فاضلاب بجستان ارائه خدمات به 59روستای شهرستان را یاد آور شد و گفت: از این تعداد 31روستا بالای 20خانوار تحت پوشش قرار دارند و مابقی که کم جمعیت بوده و در حد آبادی محسوب می شوند با تانکر آبرسانی می شوند.

به گفته وی در چهار روستای شهرستان دستگاه های آب شیرکن و در سه روستا هم جایگاه برداشت آب نصب شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.