فرماندار بردسکن گفت: شرکت ملی مس ایران ، استخراج معادن این شهرستان را انجام خواهد داد.

ظرفیت بالای بردسکن در حوزه سرمایه گذاری مس/استخراج معادن مس بردسکن  توسط شرکت ملی مس ایران

به گزارش خبرگزاری قدس آنلاین از بردسکن، مجتبی شاکری، در گفتگو با خبرنگاران  اظهار کرد: بردسکن کلیدر ورودی چندین استان کشور است واز طرفی با داشتن ذخائر خدادادی در عرصه مس یکی از مناطق مهم کشور برای سرمایه گذاری در حوزه مس است.
شاکری با بیان اینکه  نام و آوازه بردسکن در کشور در حوزه مس برای سرمایه گذاران  شناخته شده می باشد ، افزود:  درحال حاضر چندین معدن مس ودو معدن طلا  در شهرستان فعال است  که سومین معدن طلا هم  عملیات اکتشاف ان در منطقه توسط سرمایه گذار در دست اقدام می باشد که اشتغال لازم را در بر خواهد داشت.
فرماندار بردسکن، شروع عملیات اکتشاف در حوزه دیگر از معادن مس در این شهرستان توسط شرکت ملی مس ایران را نوید روزهای شکوفایی  در اقتصاد شهرستان دارد و افزود: دراین راستا با توجه به تفاهم نامه فی مابین استاندار خراسان  رضوی که مبتکر طرح مثلث اقتصادی است ، اشتغال صد ها تن دیگر دراین معادن رقم خواهد خورد.
وی سرمایه گذاری شرکت ملی مس ایران را  در حد وسیع ذکر کرد واظهار داشت ، بزودی و  به صورت عملیاتی  میزان سرمایه گذاری این شرکت که در سطح ملی فعالیت دارد در منطقه مورد بررسی قرار میگیرد ومشخص می شود.
فرماندار بردسکن با بیان اینکه دست همه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری می فشاریم ، اظهار داشت:  زمینه سرمایه گذاری درشهرستان  برای همه سرمایه گذاران فراهم است ودر کمترین زمان  ممکن تمهید در خواست های سرمایه گذاران در شهرستان انجام می شود.
شاکری با عرض تسلیت  ایام تاسوعا وعاشورای حسینی، رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد تاکید قرارداد واظهار کرد:  در هفته دولت امسال ، ۵۷ پروژه عمرانی وخدماتی در شهرستان  مورد بهره برداری قرار گرفت، که ۴۶ میلیارد تومان هزینه صرف شده است و ۱۸ هزار نفر از خدمات ان برخوردار شده اند.
شاکری طرح تحول سلامت وتامین امکانات مورد نیاز از جمله تامین ۴ دستگاه  امبولانس را  برای مراکز خدماتی  یاد اور شد وافزود:  درحال حاضر  تعداد ۱۶ پزشک متخصص در شهرستان مشغول فعالیت هستند وهنوز هم نیاز است  دیگر پزشکان متخصص هم در بیمارستان این شهرستان تامین شود که پیگیر هستیم.
وی از پیگیری حجت الاسلام نیک بین  نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی خبر داد  وافزود: تا کنون اقدامات خوبی از طریق نماینده مجلس از تهران دنبال شده است  که سرمایه گذاری میلیاردی شرکت مس ایران در بردسکن از جمله اقدامات پیگیری وی است.
وی طرح نذر سلامت که  در محرم امسال برای خرید دستگاه سی تی اسکن در شهرستان مطرح شده است را  امری ضروری توسط عزاداران حسینی نام برد گفت: تا کنون از کمک های میلیاردی  مردم وخیرین برای خرید دستگاه انجام شده است که بزودی شاهد  تامین دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان شهرستان خواهیم بود.
رئیس شورای اداری بردسکن  از کمک ۴ میلیارد تومانی خرید تجهیزات رادیولوژی ،سونوگرافی، دیالیز و بیهوشی به بیمارستان بردسکن خبر داد  و اظهار داشت: اکنون که در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و دشمن با فشار اقتصادی میخواهد ما را از پای در بیارد  خدمت  رسانی به مردم معطل نمانده و علی رغم مشکلات اقتصادی طرح مثلث اقتصادی که تمام ارکان کنار هم فعال هستند موجب شده است توسط معین های اقتصادی ۱۰۷ طرح اقتصادی برای این شهرستان با حضور سرمایه گذاران تعریف گردد.
 وی پرداخت ۴۲ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال را  یک اقدام مهم نام برد واظهار کرد:  بنیاد برکت  با حضور در ۱۳ روستای شهرستان  فعالیت اشتغالزایی  را دارد که می تواند اشتغال  صد ها تن دیگر ازجوانان شهرستان را در پی داشته باشد.
وی گازرسانی به ۱۱ روستای شهرستان وساخت ۵۵۰ واحد مسکونی  حادثه دیده از سیل را در شهرستان  از اقدامات انجام شده ذکر نمود وگفت:  درهمین راستا ۲۵۰ واحد مسکونی  که در سیل اسیب دیده بودند مرمت و تعمیرات  آن انجام شده است .
شاکری اولویت شهرستان را در حوزه راه مهم دانست وافزود: تکمیل باند دوم محور بردسکن تا خلیل آباد ونیز بردسکن انابد از برنامه های دارای اولویت منطقه می باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.