شرکت های مالک محموله های نفتی‌ که آمریکا با ادعای تعلق آنها به ایران مصادره کرده بود، با شکایت از این اقدام دولت ترامپ خواهان بازپس‌گیری نفتکش‌ها و محموله‌های آنها شده‌اند.

شکایت صاحبان محموله‌های نفتی مصادره شده از آمریکا

قدس آنلاین: رویترز گزارش کرد که سه شرکت مالک نفتکش‌های توقیف شده توسط آمریکا، با طرح شکایتی در یکی از دادگاه‌های منطقه کلمبیای آمریکا خواهان عودت محموله کشتی‌های توقیف شده خود شدند. 

دولت آمریکا چند هفته قبل با این ادعا که محموله این نفت‌کش‌ها متعلق به ایران است چهار کشتی را که عازم ونزوئلا بودند به آبهای آمریکا و یکی از بنادر خود منتقل کرده و محموله آنها را توقیف و مصادره کرد.

البته چون آمریکا طبق قوانینی بین‌المللی دریانوردی قادر نبود این کشتی‌ها را توقیف کند بر اساس حکم یکی از دادگاه‌های داخلی خود محموله این کشتی ها را توقیف نمود.

وزارت دادگستری آمریکا ماه گذشته مدعی شده بود که ۱ میلیون و ۱۱۶ هزار  بشکه بنزین متعلق به ایران را که  به مقصد ونزوئلا حمل می‌شده و متعلق به ایران بوده توقیف کرده است.
به گزارش رویترز اما این سه شرکت اعلام کرده‌اند که کالاهای خود را به شرکت citi energy فروخته‌اند اما قرار بوده که پول کالاهایشان را پس از رساندن کالاها به مقصد دریافت کنند.
این شرکت‌ها همچنین این ادعا را که مقصد این کشتی‌ها ونزوئلا بوده را رد کرده و اعلام کردند مقصد این کشتی جزیره ترینیداد و توباگو بوده تا به دست مشتریانی از پرو و کلمبیا برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.