استاندار خراسان رضوی با قدردانی از مردم استان بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های ماه محرم گفت: باید همین شیوه رعایت دستورالعمل ها را با کیفیت و جدیت بیشتری در استان دنبال کنیم.

تاکید جدی استاندار خراسان رضوی بر تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی/روند نزولی کرونا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم خوشبختانه این سیاست در استان به خوبی اجرا شد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه رصدهای انجام شده نشان می‌دهد پروتکل‌های بهداشتی در مراسم های عزاداری رعایت شده است، افزود: صمیمانه از مردم شریف خراسان رضوی به ویژه مردم مشهد، علما به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان قدس رضوی، برپاکنندگان هیأت‌های مذهبی، مداحان و همه دست اندرکاران برگزاری مراسم‌های مذهبی تشکر می‌کنم.

وی گفت: مردم خراسان رضوی یک الگوی موفق و آبرومند را در برگزاری عزاداری ایام محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به نمایش گذاشتند که قابل تقدیر است.

رزم‌حسینی ابراز کرد: باید مسئولان هیأت‌ها و دستگاه‌هایی که در ایام ماه محرم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند تقدیر و با افرادی هم که بدون مجوز اقداماتی را انجام دادند، برخورد شود.

وی افزود: روند نزولی قابل قبولی در زمینه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان ایجاد شده است، البته این دلیل نمی‌شود که دیگر مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید همین شیوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را با کیفیت و جدیت بیشتری در استان دنبال کنیم تا روند نزولی آمار مبتلایان همچنان ادامه یابد.

ابراز نگرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از موج سوم کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در حاشیه این جلسه نیز از مردم استان که در ماه محرم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند تشکر کرد.

محمدحسین بحرینی با اشاره به اینکه مسئولین سلامت استان نگران موج سوم کرونا هستند، افزود: همزمانی سفرهای پایان فصل تابستان، بازگشایی مدارس و سوار شدن موج آنفولانزای فصلی روی موج کرونا به شدت موجب نگرانی است بنابراین می‌طلبد مردم استان بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: از هیئات مذهبی سراسر کشور تقاضا می‌کنم امسال عزاداری را در شهرهای خود برگزار کرده و از سفر به مشهد جدا خودداری کنند چرا که ما نگران موج سوم کرونا هستیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.