۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
کد خبر: 718565

مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: ۵۰۰ هزار معلم زن داریم که ۶۰ درصد معلمان را تشکیل می دهد اما از بین ۳۰ مدیرکل حوزه وزارتی، دو معاون وزیر و رئیس سازمان داریم.

چند درصد معلمان ایران، زن هستند؟

به گزارش قدس آنلاین، وی افزود: از ۳۲ مدیر کل استانی تنها یک مدیرکل زن، از ۲۲۰ معاون مدیرکل استانی فقط ۲۳ نفر زن، از ۷۵۰ رئیس منطقه تنها ۲۴ نفر زن، از ۳۲ مدیر کل کانون پرورش فکری، ۱۱ نفر زن هستند. در ادارات استثنایی ۱۱ رئیس زن هستند و مجموعا هفت درصد زنان در حوزه مدیریتی فعالیت می کنند که  قرار بوده این آمار به ۳۰ درصد برسد.

به گزارش ایسنا، فرحناز مینایی پور در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش  با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبری مبنی بر اینکه معلمان افسران نرم پیشرفت کشور هستند گفت: ۶۰ درصد معلمان زن هستند و به عبارتی ۶۰ درصد افسران پیشرفت کشور را زنان تشکیل می دهند و باید بیشتر به این حوزه توجه کرد. 


وی افزود: در حوزه آموزش و پرورش به جهت تخصصی بودن خانواده و زنان دو دفتر جداگانه برای این حوزه  درنظر گرفته اند و وزارت آموزش و پرورش باید توجه خاصی به اولیاء داشته باشد. ۳۰ میلیون اولیای دانش آموز داریم که می توانند بازوی موثری  برای ما باشند. زنان رکن رکین خانواد ها را تشکیل می دهند.


مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان با بیان اینکه سعی کردیم آموزش هایی را برای دختران داشته و در افزایش شایستگی های آنان اثرگذار باشیم اظهار کرد: اگر بتوانیم دختران شایسته ای را تربیت کنیم کل جامعه را اصلاح کرده ایم.


مینایی پور ادامه داد: یکی از طرح هایی که در این حوزه کلید خورده آموزش سواد زندگی با رویکرد طراحی مسیر خوب زیستن در زندگی مشترک است که با همکاری معاونت پرورشی در حال اجراست و به زودی دوره های آموزشی آن آغاز خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه باتوجه به تاکیدات رهبری نسبت به فرزندآوری و خانواده آموزش هایی ویژه ای را در ۱۰ استان خواهیم داشت گفت:  دوره های آموزشی را با همکاری معاونت متوسطه در ۱۰ استان پیاده خواهیم کرد و امید است تاثیر مثتبی در حوزه فرزندآوری داشته باشد.


به گزارش قدس آنلاین: مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان افزود: آموزش حقوق شهرورندی به دختران در سال های گذشته اجرا  شد. سال قبل طی تفاهم نامه با معاونت زنان ریاست جمهوری کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش کامل قرار گرفت و برای همه معلمان ابتدایی آموزش هایی داشتیم که این مدرسان بتوانند کل معلمان ما را با تامین بودجه از سوی قوه قضائیه آموزش بدهند که در آینده نزدیک محقق می شود.


وی با اشاره به اینکه برای دانش افزایی زنان فرهنگی سرپرست خانوار برنامه های ویژه ای تدارک دیده ایم اظهار کرد: هفت و نیم میلیون دانش آموز دختر داریم که به دلایل متعددی باید مورد توجه قرار بگیرند.

مینایی پور با بیان اینکه با چهار شاخص آموزشی، بهداشتی اقتصادی و مشارکت اجتماعی مباحث حوزه دختران و زنان سنجیده می شود عنوان کرد: در ۴۰ سال بعد از انقلاب در حوزه آموزشی و بهداشتی موقعیت های خوبی داشته ایم. نرخ پوشش تحصیلی در ابتدایی ۹۸ و در متوسطه ۹۴ درصد در سال های اخیر  بوده است. در متوسطه دوم آمار پایینتر است و باید تلاش کنیم به حد مطلوب برسد.


مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان  ادامه داد: در پنج استان سیستان وبلوچستان، هرمزگان، کرمان، خوزستان و آذربایجان غربی آموزش هایی را برای ارتقای پوشش دختران داشتیم که امید است امسال نیز با تامین بودجه از سوی معاونت زنان ریاست جمهوری در ارتقای پوشش دختران در این ۵ استان سهم بسزایی داشته باشیم.


وی افزود: از طرف دفتر امور زنان آموزش هایی برای ارتقای بهداشت دختران در سن بلوغ در مناطق محروم ارائه می شود و امیدواریم با همکاری معاونت تربیت بدنی اثرگذاری مثبت داشته باشیم.


مینایی پور به برنامه های دیگر این حوزه از جمله آموزش کارآفرینی در حوزه آی تی برای ۲۰۰۰ دختر در استان ها، آغاز دوره های آموزشی تربیت مربی در حوزه افزایش مشارکت اجتماعی دختران با همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری، برگزاری نشست های ویژه ای در حوزه دختران دهه ۸۰ و نیازها و فرصت های پیش رو، برگزاری نمادین گفت و گوهای بین نسلی با حضور وزیر اشاره کرد و گفت:  در آینده برگزاری مسابقه عکس و فیلم با عنوان "دختران، خانواده و گذر از کرونا " را خواهیم داشت.


مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور بانوان با بیان اینکه در حوزه مدیریت زنان بر اساس ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه دولت دستگاه های اجرایی را مکلف کرده تا ۳۰ درصد مدیریت در وزارتخانه ها به زنان اختصاص یابد گفت: ۵۰۰ هزار معلم زن داریم که ۶۰ درصد معلمان را تشکیل می دهد اما از بین ۳۰ مدیرکل حوزه وزارتی، دو معاون وزیر و رئیس سازمان داریم. 


وی افزود: از ۳۲ مدیر کل استانی تنها یک مدیرکل زن، از ۲۲۰ معاون مدیرکل استانی فقط ۲۳ نفر زن، از ۷۵۰ رئیس منطقه تنها ۲۴ نفر زن، از ۳۲ مدیر کل کانون پرورش فکری، ۱۱ نفر زن هستند. در ادارات استثنایی ۱۱ رئیس زن هستند و مجموعا هفت درصد زنان در حوزه مدیریتی فعالیت می کنند که  قرار بوده این آمار به ۳۰ درصد برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.