رئیس جمهور گفت: قطعاً آمریکا جز تبلیغات و سر صدا و اینکه بگوید چندم شهریور تحریم‌ها را برمی‌گردانیم، توفیقی به دست نخواهد آورد از این حرف‌های بی‌محتوا و بی‌اساسی است که آمریکا به طور کلی خودش این حق را از خودش سلب کرده برای اینکه ۲ سال و نیم گذشته به طور کامل از این توافق خارج شده است.

روایت روحانی از رایزنی تلفنی با رییس شورای امنیت درباره مکانیسم ماشه

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به تلاشهای آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه گفت: اینها فکر کردند می‌توانند از این طریق کسب آبرو کنند و عنوان کردند که می‌توانند از ساز و کار درون برجام استفاده کند که یکی از حرف‌های خنده‌دار تاریخ است. من فکر نمی‌کنم هر کسی که الفبای حقوق و الفبای سیاست را بلد باشد الفبای تعامل را قبول داشته باشد این را نفهمد که اگر کسی از یک قراردادی به طور کامل خارج شد و کنار رفت بعد از دو، سه سال نمی‌تواند برگردد و بگوید که می‌خواهم از این امتیاز استفاده کنم.

وی افزود: این را همه می‌فهمند و هر کودکی هم می‌فهمد. اما در عین حال آمریکا برای اینکه کسب وجهه کرده و برای انتخاباتش سر و صدا کند این حرف ناپسند و ناروا را اعلام کرد که ما می‌خواهیم به شورای امنیت برویم و تحریم‌ها را برگردانیم.

رئیس جمهور ادامه داد: خوشبختانه روز گذشته در وین ۱+۴ با صراحت اعلام کرد که ما در کنار برجام هستیم و آمریکا حق سوء‌استفاده ندارد و اصلا نبوده و از برنامه خارج شده است نه فقط از برجام خارج شده بلکه هر کشوری که به برجام عملکرد کرده را تنبیه کرده، نه فقط از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده و از آن خارج شده بلکه هر کسی به قطعنامه ۲۲۳۱ عمل کرده را مجازات کرده است.

روحانی خاطرنشان کرد: یک فرد و یک کشور اینچنینی حالا عنوان کند که درست است که من این خانه را ویران و نابود کرده‌ام و هر کاری که خواسته‌ام برخلاف مقررات انجام داده‌ام اما گوشه خانه به عنوان مثال یک جعبه خرمایی بوده و می خواهم بروم و آن را بردارم و بخورم. لذا آمریکا کار عبث و کودکانه‌ای را آغاز کرد.

وی افزود: من یکی دو روز قبل تلفنی با رییس شورای امنیت صحبت کردم و رییس شورای امنیت کاملا نظر ما را قبول داشت و عنوان کرد ما هم قبول داریم که آمریکا حق استفاده از چنین فرصتی ندارد و فرصت خودش را از دست داده و از این قطعنامه و از این توافق به طور کامل خارج شده است. 

روحانی با بیان آنکه  بحمدالله امروز هم در شورای امنیت می‌بینیم که یک اتفاق نظری وجود دارد و این یک پیروزی بزرگ دیگر برای ایران خواهد بود، گفت: به نظر من این هم در تاریخ، کم‌سابقه بوده است که یک کشوری از لحاظ سیاسی و حقوقی در مجامع بین‌المللی با آمریکا درگیر شود و چندین بار بتواند آمریکا را شکست دهد و انشاء‌الله در این مرحله هم آمریکا شکست خورده است.  

وی گفت: قطعاً آمریکا جز تبلیغات و سر صدا و اینکه بگوید چندم شهریور تحریم‌ها را برمی‌گردانیم، توفیقی به دست نخواهد آورد  از این حرف‌های بی‌محتوا و بی‌اساسی است که آمریکا به طور کلی خودش این حق را از خودش سلب کرده برای اینکه ۲ سال و نیم گذشته به طور کامل از این توافق خارج شده است.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.