احمد سعادتمند که این روزها در فکر بازگرداندن استراماچونی به استقلال است و حتی گفته می‌شود مذاکراتی با دونادونی داشته هنوز نتوانسته قرارداد بازیکنانی که با استقلال قرارداد ندارند را تمدید کند. یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که سبب شده سعادتمند فقط موفق به تمدید قرارداد داریوش شجاعیان شود، وضعیت مبهم سرمربیگری این تیم است.

بی‌میلی بازیکنان استقلال به تمدید قرارداد

قدس آنلاین: طی روزهای گذشته اوضاع مربیگری استقلال برای فصل بعد با اظهاراتی که مدیرعامل باشگاه استقلال داشته پیچیده تر شده و مشخص است اگر همین تیم مدیریتی در باشگاه استقلال فعالیت کند، فرهاد مجیدی جایی روی نیمکت این تیم نخواهد داشت. در این میان برخی بازیکنان که به ماندن تمایل دارند دست نگه داشته‌اند تا تکلیف مربی فصل بعد مشخص شود.

*جدایی‌های پرسود

البته برخی بازیکنان هستند که احتمال جدایی‌شان درهر شرایطی وجود دارد و وابسته به نام مربی فصل بعد نیست. علی کریمی صحبت‌هایی با تیم‌های قطری انجام داده و با توجه به سوابقی که در فوتبال اروپا دارد و جدایی‌اش چندان دور از ذهن نیست. در کنار او جدایی شیخ دیاباته از استقلال محتمل است اما تفاوت این بازیکن با دیگران این است که اگر بخواهد از استقلال جدا شود، باید مبلغ هنگفتی را به عنوان حق انتقال به باشگاه استقلال بپردازد. در این میان باید به احتمال جدایی مهدی قایدی توجه ویژه‌ای داشت. قایدی با وجود اینکه دو سال دیگر از قراردادش با استقلال باقی‌مانده، با پیشنهادهایی از تیم‌های خارجی مواجه است که انتقال او هم برای استقلال پرسود خواهد بود.

*نیمکت رازآلود

در عین حال بازیکنانی همچون چشمی، اسماعیلی و باقری با استقلال قرارداد ندارند که این بازیکنان انتظار می‌کشند تا تکلیف مربیگری تیمشان برای لیگ بیستم مشخص شود. چنانچه سعادتمند به ایتالیا نمی‌رفت و تکلیف نیمکت استقلال برای فصل بعد روشن بود، می‌شد با اطمینان بیشتری درباره تداوم حضور برخی بازیکنان در استقلال صحبت کرد اما اکنون نه مشخص است که استراماچونی به طور قطع به ایران می‌آید نه اینکه مجیدی حاضر می‌شود با اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داده با مدیریت کنونی استقلال کار کند. این روزها همه نگاه‌ها به نیمکت مربیگری استقلال است و روشن نیست چه کسی سکان هدایت آبی‌ها را در دست خواهد گرفت و همین ابهام بزرگ است که موجب عقب‌نشینی برخی بازیکنان برای تمدید قراردادهای خود شده است.

احتمالاً پس از فینال جام حذفی برخی بازیکنان باید تکلیف خود را با باشگاه روشن کنند و اگر پیشنهادی دارند باشگاه را در جریان قرار دهند تا برای بودنشان امید واهی داده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.