دیدار پایانی جام حذفی فوتبال کشورمان عصر امروز از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه مدرن امام رضا(ع) با قضاوت موعود بنیادی‌فر بین دو تیم استقلال تهران و تراکتور تبریز برگزار خواهد شد.

تدارک آستان قدس برای یک فینال فرهنگی

قدس آنلاین:  دیدار پایانی جام حذفی فوتبال کشورمان عصر امروز از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه مدرن امام رضا(ع) با قضاوت موعود بنیادی‌فر بین دو تیم استقلال تهران و تراکتور تبریز برگزار خواهد شد. شاگردان ساکت الهامی برای رسیدن به فینال در یک دیدار نفسگیر با نتیجه یک برصفر توانستند از سد نفت مسجد سلیمان بگذرند و یاران فرهاد مجیدی با گذر از پرسپولیس در ضربات پنالتی خود را به این بازی رسانده اند. استقلال فصل را با عنوان نایب قهرمانی و تراکتورِ چهارمی به پایان رسانده و برنده فینال جام حذفی می‌تواند به طور مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و خود را از پلی‌آف نجات دهد و این نکته حساسیت این بازی را دو چندان می‌کند.

*امید آبی‌ها برای کسب هشتمین جام

آبی‌پوشان تهرانی با برد ارزشمندی که مقابل پرسپولیس بدست آوردند، برای دوازدهمین بار در طول تاریخ موفق شدند به فینال حذفی برسند. استقلال تا پیش از این ۱۱ بار توانسته بود به فینال جام حذفی برسد که از این تعداد هفت بار جام قهرمانی را بالای سر برده بود. آخرین باری که آبی‌ها به فینال حذفی رسیدند و جام قهرمانی را دریافت کردند، در فصل ۹۶-۹۷ بود که با هدایت وینفرد شفر بازی نهایی را مقابل خونه به خونه بابل برگزار کردند و در نهایت با برتری یک بر صفر پیروز شدند. حالا بعد از دو فصل استقلالی‌ها برای دوازدهمین بار به فینال رسیدند و امیدوارند در مشهد و ورزشگاه امام رضا(ع) بتوانند هشتمین جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

*تراکتور به دنبال شکستن طلسم هشت ساله

تراکتور تبریز در حالی برای پنجمین مرتبه به فینال جام حذفی صعود کرده که تنها یک بار پیش از این قهرمان این مسابقات شده است. این تیم در چهار حضور قبلی خود در دیدار نهایی جام حذفی به یک پیروزی رسیده و سه بار طعم تلخ شکست را چشیده است. تی‌تی‌ها در فصل ۱۳۹۲-۱۳۹۳ با شکست یک برصفر مس کرمان توانستند جام قهرمانی را بالای سر ببرند. حالا تراکتور با «ساکت الهامی» در پنجمین فینال قرار دارد. آن‌ها بعد از هشت سال یک جام قهرمانی دیگر را می‌خواهند. اتفاقی که تنها با شکست استقلال تهران بدست می‌آید.

*شام آخر فرهاد

اکنون همه می‌دانند فینال حذفی شام آخر فرهاد مجیدی در استقلال است او رسماً اعلام کرده بعد از سوت پایان مسابقه با تراکتور یک دقیقه هم در استقلال با چنین افرادی کار نخواهد کرد. استقلال با خرواری از حاشیه به مصاف تراکتور تبریز خواهد رفت با این حال از اردوی آبی‌پوشان خبر می‌رسد بازیکنان برای شکست تراکتور و رسیدن به جام قهرمانی هم قسم‌ شده‌اند. تمامی بازیکنان این تیم به دنبال یک برد هستند تا پایان خوشی را برای استقلال، هوادارانش و فرهاد مجیدی رقم بزنند. این خواست آبی‌پوشان تهرانی است اما قرمزپوشان تبریزی هم تیمی قدرتمند هستند که به راحتی تسلیم نخواهند شد.

*مجیدی و الهامی در آستانه یک رکورد

اما نکته جالب در مورد فینال اینکه دو تیم در حالی باید رودرروی هم قرار گیرند که وجه اشتراک‌هایی روی نیمکت دارند. سرخابی‌های تهران و تبریز فصل را با مربیان نامدار خارجی (دنیزلی-استراماچونی) آغاز کردند و در ادامه راه هدایت تیمشان را به مربیان جوان داخلی سپردند. مجیدی و الهامی پیش از این هر دو در استقلال و تراکتور به عنوان سرمربی موقت کار کردند و بعد از آن برای نخستین بار سرمربیگری را تجربه کردند و در نخستین تجربه طولانی مدت خود تیمشان را به فینال جام حذفی رسانده‌اند. هر کدام از دو تیم استقلال و تراکتور به قهرمانی جام حذفی برسند، مربی آن تیم توانسته در نخستین سال مربیگری‌اش یک مقام قهرمانی بدست آورد که این اتفاق خوبی برای آن‌هاست.

*غایبان فینال

دیدار نهایی جام حذفی غایبانی دارد که سهم تراکتور در این مورد بیش از استقلال است. ساکت الهامی برای این دیدار مهم سه بازیکن کلیدی اش را در اختیار نخواهد داشت. رشید مظاهری، رضا اسدی و رضا شکاری بازیکنانی هستند که نمی‌توانند تراکتور را در فینال همراهی کنند. از سوی دیگر استقلال در این بازی قطعاً سیاوش یزدانی و بهزاد غلام‌پور را در اختیار نخواهد داشت و حضور رضاوند، چشمی، علی کریمی و فرشید اسماعیلی در هاله‌ای از ابهام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.