گروه‌های مقاومت فلسطینی ضمن استقبال از برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی در بیروت، آن را گامی مهم برای تجدید وحدت خواندند. به گزارش المیادین، قرار است امروز نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در بیروت پایتخت لبنان برگزار شود و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نیز از طریق ویدئو کنفرانس در آن سخنرانی خواهد کرد.

انواع مقاومت مسلحانه حق ماست

قدس آنلاین:  گروه‌های مقاومت فلسطینی ضمن استقبال از برگزاری نشست گروه‌های فلسطینی در بیروت، آن را گامی مهم برای تجدید وحدت خواندند. به گزارش المیادین، قرار است امروز نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در بیروت پایتخت لبنان برگزار شود و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نیز از طریق ویدئو کنفرانس در آن سخنرانی خواهد کرد. گروه‌های مقاومت فلسطینی به همین بهانه بیانیه‌ای صادر و اعلام کردند، این نشست گامی مهم برای بازگرداندن وحدت و مقابله با پروژه‌هایی است که برای نابودی مسئله فلسطین چیده شده‌اند. این گروه‌ها در این بیانیه بر هفت بند تأکید کردند و در آن، از نشست دبیران کل استقبال شده و آن را گامی مهم برای تجدید وحدت بر اساس شراکت دانسته‌اند. از جمله مواردی که در این بیانیه بدان اشاره شده، لغو شناسایی رژیم صهیونیستی، توافق اسلو و ملحقات آن، تأکید بر حق انواع مقاومت مسلحانه در برابر دشمن صهیونیست و توافق بر یک برنامه فلسطینی جامع برای حفاظت از اصول ثابت فلسطینی است. این گروه‌ها همچنین خواستار بازنگری در ساختار سازمان آزادی‌بخش فلسطین «ساف» شده‌اند تا چارچوبی جامع برای تمام فلسطینی‌ها و در رأس آن، گروه‌های مقاومت باشد.

در همین زمینه، «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی فتح اعلام کرد: در نشست بیروت درباره سازوکار پایان اختلافات، تحقق آشتی فلسطینی، عینیت‌بخشی به مشارکت ملی، وحدت موضع سیاسی، مبارزه‌ای و سازمانی در این مرحله سخت در کنار تأکید بر طرح صلح عربی و تصمیم‌های مشروع بین‌المللی بحث و تبادل‌نظر خواهد شد.

از سوی دیگر، رئیس دفتر سیاسی حماس که به لبنان سفر کرده با رئیس پارلمان این کشور دیدار و درباره تحولات سیاسی فلسطین و منطقه عربی، معامله قرن و عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی رایزنی کرد. به گزارش فارس، اسماعیل هنیه پس از این دیدار در کنفرانسی خبری اعلام کرد، با لبنان به خاطر انفجار بندر بیروت همدردی کرده و آغاز رایزنی‌ها برای تشکیل دولت لبنان را تبریک گفته است. وی افزود: هر دو طرف در این دیدار بر رد طرح‌های موجود برای نابودی مسئله فلسطین تأکید کردند. به ویژه اینکه اصول ثابت مربوط به فلسطین، خط قرمز هستند و در قبال آن‌ها مانند مسئله قدس، حق بازگشت، آزادی اسرا و غیره نمی‌توان کوتاهی کرد. رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه تصریح کرد: توافق‌ها میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی و انجام سفرهایی در این زمینه، واقعیت‌ها را تغییر نمی‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.