مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: حجم حمل و نقل ریلی کالاهای صادراتی در این منطقه از راه‌آهن کشور ظرف دو ماه تیر و مرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد بیشتر شده است.

حمل و نقل ریلی کالاهای صادراتی در خراسان افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی نصیری‌ورگ  افزود: ظرف این دو ماه ۲۲۰ هزار تن محموله و انواع کالای صادراتی توسط قطارهای باری راه‌آهن خراسان بارگیری و به مقاصد بین‌المللی در دیگر کشورها حمل شده است.

وی همچنین به بسته شدن مرز ریلی سرخس در فروردین ماه گذشته بخاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا اشاره و بیان کرد: در پی بازگشایی مجدد مرز ریلی سرخس از اواخر خرداد ماه گذشته صادرات کالا از این گذرگاه مرزی ایران واقع در شمال شرق خراسان رضوی به کشورهای آسیای میانه از سرگرفته شده است.  

مدیرکل راه‌آهن خراسان ادامه داد: بندرعباس، مقصد بیشترین حجم کالاهای صادراتی خراسان و عمده‌ترین آن گوگرد بود که ظرف این مدت به آن بندر منتقل شد تا توسط کشتی به دیگر کشورهای جهان حمل شود.  

وی گفت: همچنین ظرف دو ماه تیر و مرداد امسال ۳۱۱ هزار تن کالا با استفاده از ناوگان ریلی راه‌آهن خراسان به مقاصد داخلی در دیگر نقاط کشورمان حمل شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش نشان می‌دهد.

نصیری‌ورگ افزود: رشد فعالیت صنعت حمل‌ و نقل ریلی سهم تعیین کننده‌ای در تولید ناخالص ملی و توسعه بخشهای مختلف منظومه اقتصادی داشته و گامی بزرگ در جهت حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی است.  

پارسال یک میلیون و ۳۲ هزار تن انواع کالا از طریق مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که در مقایسه با سال پیشتر ۶۴ درصد افزایش داشت.  

ظرف این مدت بارگیری ۹۰۶ هزار تن از کل حجم کالاهای صادراتی ایران در استان خراسان رضوی صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.