نایب رییس مجلس شورای اسلامی از تکمیل مسکن مهر در شهرستان تربت‌حیدریه واقع در جنوب خراسان رضوی ظرف یک ماه آتی و تحویل آن به شهرداری این شهر خبر داد.

مسکن مهر تربت‌حیدریه ظرف یک ماه تکمیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی نیکزاد چهارشنبه شب گذشته در جریان بازدید از مشکن مهر و بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی تربت‌حیدریه افزود: نخستین مشکل مسکن مهر تربت‌حیدریه مشخص نبودن متولی آن است لذا مقرر شد ظرف یک ماه آتی با تحویل زمین به شهرداری، همین نهاد متولی آن در این شهر باشد.

وی ادامه داد: از امور مربوط به مسکن مهر غفلت شد و هیچ پیگیری در باب آن انجام نشد اما در دولت دوازدهم با روی کار آمدن وزیر جدید راه و شهرسازی مباحث و مشکلات مسکن مهر در حال پیگیری است.

این نماینده مجلس به ساخت مسجد، پارک و مدرسه در مسکن مهر تربت‌حیدریه نیز اشاره و بیان کرد: مقرر شده افزون بر ۲۰ میلیارد ریال برای اجرای این سه طرح اختصاص یابد و همچنین برای دیگر نواقص مربوط به مسکن مهر این شهر نیز مقرر شد تا ۱۰ میلیارد ریال اعتبار جداگانه تخصیص یابد.  

وی در خصوص تجاری شدن برخی نقاط مسکن مهر هم گفت: با هماهنگی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی مقرر شد طرح تجاری به صورت مشارکتی زمین از دولت و ساخت از طریق پیمانکار انجام شود.

نیکزاد به پروژه نیمه‌تمام بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی امام حسین (ع) تربت‌حیدریه هم اشاره و بیان کرد: مقرر شد این بیمارستان از ابتدای مهر ماه آتی طبقه به طبقه تحویل دانشگاه علوم پزشکی شود و با توجه به تکمیل کادر درمانی آن،  تا آخر آبان امسال تمام طرحهای نیمه‌تمام این مرکز درمانی توسط وزارت راه و شهرسازی تکمیل شده و از اواخر آذر ماه نیز پذیرش بیمار در آن آغاز شود.  

وی در ادامه به طرحهای دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی و قیر رایگان اشاره و بیان کرد: در طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی و قیر رایگان ایراداتی توسط شورای نگهبان مطرح شد که اکنون این نواقص در حال رفع است تا در جلسات هفته آینده مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.  

طرح ساخت و تکمیل بیمارستان امام حسین (ع)  تربت‌حیدریه از مصوبات دور دوم سفر استانی دولت دهم است که ساخت آن دی ماه ۱۳۸۸ آغاز شد و طبق وعده آن دولت قرار بود ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ به اتمام برسد و میانگین پیشرفت فیزیکی آن نیز بیش از ۹۰ درصد است.  

این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع و در ساختمانی به مساحت هزار و ۷۰۰ مترمربع با ظرفیت اسمی ۲۰۰ تختخواب و ظرفیت واقعی ۲۷۶ تخت شامل بخشهای آی. سی. یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبتهای ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و هشت اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف در حال تکمیل است.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان‌ها خدمات ارایه می‌دهد.

این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.