رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۳۱۲ بهورز کار مراقبت از روستاییان مناطق زیرپوشش این دانشگاه را در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در برابر بیماری ناشی از ویروس کرونا بر عهده دارند.

۳۱۲ بهورز مراقب روستاییان سبزواری در برابر کرونا هستند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا مسلم امروز  با گرامیداشت روز بهورز افزود: این تعداد بهورز در قالب ۱۹۵ خانه بهداشت به ۲۲۵ هزار نفر از جمعیت روستایی و همچنین شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خدمات ارائه می‌کنند.  
وی بهورزان را حافظان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا در مناطق روستایی توصیف و بیان کرد: بهورزان با آموزش سلامت نقش موثری در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارند.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  ادامه داد: بهورزان این دانشگاه برای ارتقای سطح دانش و تجربه خود نیز سالانه چهار مرحله در برنامه‌های آموزشی گسترش مرکز مدیریت شبکه‌های بهداشت و درمان سبزوار و جغتای شرکت می‌کنند.  
مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.  
۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت حدود نیم میلیون نفری ساکن شهرستانهای سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.
سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.