رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در این مراسم گفت: مردم ایران و به خصوص مردم مشهد مدیون این شهدا هستند.

مراسم گرامیداشت شهدای سلامت مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی بیرجندی‌نژاد افزود: کادر بهداشت و درمان ما از روزهای آغازین شیوع کرونا با شجاعت تمام و در شرایطی که با کمبود اقلام حفاظتی ساده مثل ماسک و ... روبرو بودند در مقابله با دشمن ناپیدا و با گذر از جان خود از سلامت و جان مردم ایران زمین، دفاع کردند.
وی افزود: در زمان جنگ، رزمنده‌ای که به جبهه می‌رفت خود را به خطر می‌انداخت تا خانواده و هموطنانش در خطر نباشند. اینجا کادر بهداشت و درمان ما نه تنها خود در معرض خطر هستند بلکه خانواده‌اشان نیز در معرض خطر بالایی قرار می‌گیرند تا هموطنانمان بتوانند درمان‌های لازم و مناسب مربوط به بیماری کرونا را دریافت کنند.
 بیرجندی نژاد گفت: متاسفانه خانواده برخی از شهدای ما مبتلا شده و در قرنطینه و تحت درمان به سر می برند از اینرو و با توجه به اینکه امکان برگزاری مراسم حضوری سوگواری و گرامیداشت میسر نبود؛ وظیفه خود دانستیم که یاد و نام این بزرگواران را  طی مراسمی با حضور  نمایندگانی از خانواده‌ی آنان و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی گرامی بداریم.
وی با اشاره به اینکه روز پزشک امسال متفاوت با سال‌های قبل از آن بوده است؛ گفت: غم از دست دادن همکارانمان در مراکز درمانی، آمارهای بالای فوت بیماران و خبرهایی که از عدم همراهی عده‌ای در رعایت پروتکل های بهداشتی به گوش می رسید؛ روز پزشک امسال را با غم و اندوهی بزرگ همراه ساخته بود.
وی در پایان ضمن قدردانی از همه ی فعالان عرصه بهداشت و درمان، خدمات ارائه شده از سوی جامعه پرستاری در شرایط کرونا نیز را شایسته قدردانی و تشکر ویژه دانست و گفت: جامعه پزشکی و پرستاری دو بال اصلی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی کشور بوده و هستند.
همچنین محسن گچ‌پزان، رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری مشهد در این مراسم، خاطرنشان کرد: پرستاران یکی از زحمت‌کش‌ترین و مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند که  در خط مقدم مبارزه با کرونا جان خود را کف دستشان گرفته‌اند تا جان مردم حفظ شود.
وی ضمن قدردرانی از جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی به عنوان متولی برگزاری این مراسم یابود بیان کرد: پرستاران سهم ویژه‌ای در حوزه سلامت دارند؛ زیرا شبانه‌روز در کنار بیماران هستند و در مسیر التیام دردهای آنان تلاش می‌کنند و این نقش کلیدی و اثربخش برهیچکس پوشیده نیست.  
وی در پایان ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای سلامت، افزود: با توجه به ابتلای بالای کادر بهداشت و درمان به ویژه پرستاران به بیماری کرونا و قرنطینه حداقل دو هفته ای مبتلایان، با بیمار شدن هر کدام از پرستاران جبران شیفت های آنان بر عهده سایر همکارانشان قرار می گیرد؛ از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۹۰۰ نفر از پرستاران مشهدی مبتلا شده و به استعلاجی رفته اند که این موضوع فشار مضاعفی را به همکاران ما وارد ساخته است. امیداوریم با حضور نیروهای تازه نفس این فشار کمتر شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.