وزیر آموزش و پرورش گفت: هر جا بتوانیم حضور با رعایت پروتکل است و ۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است.

وزیر آموزش و پرورش: ۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است

قدس آنلاین:محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، در آئین رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با بیان اینکه شاد عرصه ارائه خدمات متنوع آموزشی است، گفت: کرونا دنیا را غافلگیر کرد و به سرعت هم نظام‌های جاری و مناسبات مردم تحت تأثیر قرار گرفت و در قرن اخیر پدیده‌ای به این حد تأثیرگذاری با دابره شمول بالا ندیدیم. توزیع مناسب زیرساخت‌های آموزشی از مهم‌ترین ارکان هر جامعه است و برای داشتن جامعه عادلانه باید خدمات آموزشی عادلانه داشته باشیم.

حاجی‌میرزایی اظهار کرد: تعطیلات طولانی آموزشی را دز جریان کرونا تجربه کردیم اما تعطیلات طولانی آثار روانی و اجتماعی کوتاه و بلند مدتی دارد بنابراین باید دست به کار می‌شدیم و وارد عمل شدیم. در دنیا هیچ کشوری تجربه مشابهی نداشتند و حتی کشورهای پیشرفته دنیا هم هیچ راه حل قاطعی برای پاسخگویی به این پدیده را نداشتند. امروز رونمایی از نسخه پیشرفته‌تر این شبکه را شاهد هستیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه وارد زیست بومی جدیدی شدیم و کرونا ما را به این زیست بوم پرت کرد، گفت: باید از قابلیت‌های این زیست بوم بهره بگیریم و هم باید محدودیت‌های آن را بشناسیم؛ برای رفع محرومیت از مناطق مختلف کشور آموزش در شاد کمک کننده است و می‌توانیم بهترین تدریس‌ها را برای دانس آموزان سراسر کشور ارائه دهیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: این ظرفیت خوب و ممتاز در جامعه وجود دارد اما برخی به این ابزار دسترسی ندارند یا از پوشش اینترنت محروم هستند اما عدم دسترسی به این فضا نباید مانع محرومیت آنها از تحصیل شود بنابراین صرف نظر از هر شرایطی که دانس آموزان دارند، امکان تحصیل را برای آنها فراهم می کنیک.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه اصل بر حضور است، اظهار کرد: خر جایی که تراکم دانش آموزان بابا بود از گروه بندی استفاده می‌کنیم. برای کسانی که از تلویزیون. استفاده می‌کند زمان‌هایی مشخص می‌کنیم که معلمان در مدارس حضور دارند

حاجی‌میرزایی همچنین در حاشیه آئین رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۵ شهریور سال تحصیلی آغاز می‌شود و در تلاش هستیم، آمادگی لازم را برای شروع باشکوه انجام دهیم؛ همکاران من تمام وقت خود صرف آماده‌سازی مدارس برای استقبال می‌کنند.

وی درباره نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: اصل بر شرکت حضوری دانش‌آموزان است؛ ما سال گذشته دو سوم سال و محتوا را طی کرده بودیم اما امسال شرایط متفاوت است و دانش آموزان و معلمان باید در سال تحصیلی جدید با هم آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر جا بتوانیم حضور با رعایت پروتکل است و ۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است؛ در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتر از پروتکل است ناگزیر هستیم تا دانش‌آموزان را گروه بندی کنیم و برخی در روزهای زوج و برخی روزهای فرد بیایند.

وی با بیان اینکه حضور هر دانش‌آموز در کلاس ۳۵ دقیقه است، افزود: زمان‌های ساعات تدریس برای همه دروس حداکثر ۳۵ دقیقه است و تلاش می‌کنیم ورود و خروج به تفاوت باشد تا تزاحم ایجاد نشود.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: نیاز به همراهی خانواده‌ها برای تردد و ورود و خروج به مدرسه است. در این شرایط نمی‌توانیم فرصت‌ها را نادیده بگیریم و باید آموزش را تعقیب کنیم و در کنار آن از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم؛ اگر دانش‌آموزان آگاه باشند هم خود و هم خانواده‌ها رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.