تعدیل نیروهایی که تا امروز در سال جاری میلادی توسط کارفرمایان آمریکایی اعلام شده به حدود ۲ میلیون نفر رسیده است. اخراج ۱۱۶ هزار نیروی کار در ماه اوت، تعداد کل اخراجی های سال جاری میلادی را در آمریکا به ۱۹۶۳۴۵۸‌ نفر رسانده است.

 اخراج ۲ میلیون کارگر در آمریکا با شیوع کرونا

قدس آنلاین؛ به نقل از راشاتودی، تعدیل نیروهایی که تا امروز در سال جاری میلادی توسط کارفرمایان آمریکایی اعلام شده به حدود ۲ میلیون نفر رسیده است. ۴۰ درصد از کل این تعدیل نیرو ها مربوط به صنعت سرگرمی می‌شود.

 بر اساس آخرین گزارش شرکت کاریابی «چلنجر، گری اند کریسمس» در روز پنجشنبه، تعدیل نیروهای ماه گذشته آمریکا ۵۶ درصد کمتر از ماه جولای بوده ولی همچنان ۱۱۶ درصد بالاتر از همین زمان در سال گذشته میلادی است. اخراج ۱۱۶ هزار نیروی کار در ماه اوت، تعداد کل اخراجی های سال جاری میلادی را به ۱۹۶۳۴۵۸ رسانده است. این رقم مدت هاست از رکورد سال ۲۰۰۱ که برابر با ۱۹۵۶۸۷۶  نفر  بود گذشته است.

اکثر این مشاغل -حدود ۸۰۰ هزار- از بخش سرگرمی کم شده اند و پس از آن شرکت های خرده فروشی و خدماتی قرار دارند. شرکت های سرگرمی و تفریحات از جمله کافه ها، رستوران ها، هتل ها و پارک های موضوعی در ماه اوت ۱۷۲۷۱ نفر را اخراج کرده اند.

 شرکت های هوایی و حمل و نقل ماه گذشته تعدیل نیروی بیشتری داشتند. طبق گزارش این شرکت کاریابی، ۲۶۵۴۵ شغل از این دو بخش کم شده است که ۵۹ درصد کمتر از ماه گذشته ولی ۶۴۷ درصد بیشتر از ماه اوت ۲۰۱۹ است.

 همه گیری ویروس کرونا همچنان به بازار کار آمریکا ضربه می‌زند. جدیدترین اطلاعات وزارت کار آمریکا نشان می دهد تقاضا برای دریافت مزایای بیکاری در هفته منتهی به ۲۹ ماه اوت برابر با ۸۸۱ هزار بوده است. در حالی که این رقم ۱۳۰ هزار درخواست کمتر از کل هفته قبل از آن است، ولی دومین باری است که رقم درخواست‌ها برای مزایای بیکاری از ماه مارس به زیر یک میلیون نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.