۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 718688

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۶ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۷۳۳ نفر رسیده و مرگ ۸۷۳ هزار و ۲۲۳ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

بیش از ۸۷۳ هزار قربانی کرونا در جهان

به گزارش قدس آنلاین، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. 

بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۸ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۳۰۱ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۹۳۴ هزار و ۲۰۹ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۸۷۳ هزار و ۴۵۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۷۵۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۹ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۵۲۴ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۸ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۳۰۱ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۷۳ هزار و ۲۲۳ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶.۳ میلیون مبتلا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. براساس تازه‌ترین آمارها، شمار مبتلایان در برزیل نیز اکنون از چهار میلیون نفر فراتر رفته و این کشور پس از آمریکا و با آماری چشمگیر از نظر تعداد بیماران و قربانیان کووید ۱۹، جایگاه دوم را در جهان دارد. پیش بینی می‌شود هند نیز به زودی به جمع کشورهایی با بیش از ۴ میلیون بیمار مبتلا به کرونا بپیوندد.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای سه میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند. همچنین در روزهای اخیر آمار مبتلایان در روسیه نیز از مرز یک میلیون نفر عبور کرد.

بر اساس داده‌های رسمیِ کشورها پس از ایالات متحده آمریکا سه کشور برزیل، هند و مکزیک با گذشتن از مرز ۵۰ هزار جانباخته به ترتیب بالاترین آمار جهانیِ قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا شش میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۴۴ مبتلا، ۱۹۱ هزار و ۵۸ قربانی

 ۲. برزیل چهار میلیون و ۴۶ هزار و ۱۵۰ مبتلا، ۱۲۴ هزار و ۷۲۹ قربانی

۳. هند سه میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۴۷ مبتلا، ۶۸ هزار و ۵۶۹ قربانی

 ۴. روسیه یک میلیون و ۹۹۹۵ مبتلا، ۱۷ هزار و ۵۲۸ قربانی

 ۵. پرو ۶۷۰ هزار و ۱۴۵ مبتلا، ۲۹ هزار و ۴۰۵ قربانی

۶. کلمبیا ۶۴۱ هزار و ۵۷۴ مبتلا، ۲۰ هزار و ۶۱۸ قربانی

۷. آفریقای جنوبی ۶۳۳ هزار و ۱۵ مبتلا، ۱۴ هزار و ۵۶۳ قربانی

۸. مکزیک ۶۱۶ هزار و ۵۰۱ مبتلا، ۶۶ هزار و ۳۲۹ قربانی

۹. اسپانیا ۴۸۸ هزار و ۵۱۳ مبتلا، ۲۹ هزار و ۲۳۴ قربانی

۱۰. آرژانتین ۴۵۱ هزار و ۱۹۸ مبتلا، ۹۳۶۱ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۱۶ هزار و ۵۰۱ مبتلا، ایران با ۳۸۰ هزار و ۷۴۶ مبتلا، انگلیس با ۳۴۰ هزار و ۴۱۱ مبتلا، بنگلادش با ۳۱۹ هزار و ۶۸۶ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۱۸ هزار و ۳۱۹ مبتلا، فرانسه با ۳۰۰ هزار و ۱۸۱ مبتلا، پاکستان با ۲۹۷ هزار و ۵۱۲ مبتلا، ترکیه با ۲۷۴ هزار و ۹۴۳ مبتلا، ایتالیا با ۲۷۲ هزار و ۹۱۲ مبتلا، آلمان با ۲۴۸ هزار و ۸۱۴ مبتلا، عراق با ۲۴۷ هزار و ۳۹ مبتلا، فیلیپین با ۲۲۸ هزار و ۴۰۳ مبتلا، اندونزی با ۱۸۴ هزار و ۲۶۸ مبتلا، کانادا با ۱۳۰ هزار و ۴۹۳ مبتلا، اوکراین با ۱۲۸ هزار و ۲۲۸ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی ۱۲۴ هزار و ۴۵۵ مبتلا، قطر با ۱۱۹ هزار و ۴۲۰ مبتلا، بولیوی با ۱۱۸ هزار و ۷۸۱ مبتلا، اکوادور با ۱۱۶ هزار و ۳۶۰ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۶ هزار و ۱۲۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.