رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اشتغال جوانان، تامین آب شرب، کشاورزی و فاضلاب شهری از جمله بیشترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم استان خوزستان به شمار می‌رود که امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح استانی این مسائل برطرف شود.

اشتغال، تأمین آب شرب، کشاورزی و فاضلاب شهری مهمرتین مطالبات مردم خوزستان است

قدس آنلاین: محمدباقر قالیباف صبح امروز (جمعه ۱۴ شهریور) در جریان نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه استان خوزستان، از شرکت لوله‌سازی اهواز بازدید کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت فعالیت شرکت لوله‌سازی اهواز، گفت: در دهه ۷۰ انتقال گاز از طریق لوله‌های ۵۶ اینچی یکی از دغدغه‌های مهم به شمار می‌رفت، اما اکنون شاهد تولید انبوه این لوله‌ها در شرکت لوله‌سازی اهواز هستیم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه امروزه شرکت لوله‌سازی اهواز قادر به تولید انواع لوله‌ها به صورت بومی است که این مهم بیانگر بروز خلاقیت و نوآوری به دلیل تحریم‌های یکجانبه است.
قالیباف بیان کرد: هرچند برخی کشورها به دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، مانع از دسترسی کشورمان به محصولات مرتبط با صنعت نفت، گاز و انتقال آب شده‌اند اما این محدودیت‌ها موجب به وجود آمدن فرصت مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان داخلی و بروز ظرفیت‌های بومی در تولید محصولات این حوزه شده است.
لوله‌سازی اهواز در جنگ اقتصادی نقش مهمی در انتقال نفت و گاز به نقاط مختلف کشور ایفا می‌کند
رئیس قوه مقننه کشورمان گفت: در دوران جنگ تحمیلی شرکت لوله‌سازی اهواز توانست در عملیات والفجر ۸ روی رودخانه‌های بهمنشیر و اروند پل مناسبی را در کمترین زمان ایجاد کند و امروز نیز در جنگ اقتصادی توانسته نقش مهمی را برای انتقال نفت و گاز به نقاط مختلف کشور ایفا کند.
وی با یادآوری اینکه در گذشته این شرکت دچار مشکلات مالی و ورشکستگی شد، اما با مدیریت صحیح مسئولان استانی دوباره فعال شده است، تصریح کرد: ما نیز در مجلس تلاش خواهیم کرد این حرکت پایدار بماند.
قالیباف در رابطه با برآیند نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه خوزستان، گفت: بنا نیست تصمیم جدیدی گرفته شود، بلکه تصمیمات قبلی را برای به ثمر رسیدن پیگیری خواهیم کرد تا مشکلات سر راه آنها حل و فصل شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچند امکانات زیادی در استان خوزستان وجود دارد، اما به دلایل مختلف مردم از این امکانات به طور مناسب برخوردار نیستند، افزود: در نظارت‌های میدانی بر شهرستان‌های استان، اشتغال جوانان، تامین آب شرب، کشاورزی و فاضلاب شهری از جمله بیشترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم به شمار می‌رفت که امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح استانی این مسائل برطرف شود.
بر اساس این گزارش مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز درباره فعالیت‌های این مجموعه تولیدی در دوران اعمال تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا، گفت: این شرکت توانسته با ایفای نقش در پروژه گوره به جاسک از خروج ۳۰۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ کیلومتر از ۱۱۰۰ کیلومتر لوله مورد نیاز پروژه یاد شده از سوی شرکت لوله‌سازی اهواز تامین شده و مابقی نیز در مدت زمان معین به پروژه تحویل خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر با فعال شدن شرکت لوله‌سازی اهواز ۲ هزار شغل مستقیم و ۵ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.


گفت‌وگوی صمیمانه رئیس مجلس با کارگران لوله‌سازی اهواز
براساس این گزارش در حاشیه بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از شرکت لوله‌سازی اهواز، برخی از کارگران این واحد تولیدی با قالیباف دیدار صمیمانه و چهره به چهره داشتند.
این کارگران در این دیدار از دغدغه‌های خود در راستای عدم اجرای صحیح طرح همسان‌سازی حقوق در شرکت لوله‌سازی اهواز گلایه کردند که پس از اظهارات رئیس مجلس در این رابطه، مقرر شد مسئولان مربوطه تلاش کنند تا این مشکلات حل شود.
 شرکت لوله‌سازی اهواز در سال ۱۳۴۶ با استفاده از ماشین‌آلات مدرن، تجهیزات پیشرفته و بکارگیری نیروی انسانی متخصص در راستای تولید لوله‌های فولادی جهت صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و آب تاسیس شد. لوله‌های تولیدی این شرکت شامل انواع لوله‌های فولادی، جوش مستقیم به روش HFW از سایز ۶ تا ۲۴ اینچ، SAWL از سایز ۲۴ تا ۵۶ اینچ و SAWH از سایز ۲۴ تا ۱۰۰ اینچ و تولید لوله‌های استراتژیک جداره چاه از سایز ۱۳ تا ۳۰ اینچ است. شرکت لوله‌سازی اهواز طی نیم قرن فعالیت در راستای اجرای پروژه‌های ملی و آبادانی ایران اسلامی با شرکت‌های مختلفی از جمله شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی نفت ایران همکاری داشته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.