امامان جمعه شهرستانهای خراسان رضوی در سخنان خود با تشکر از رعایت دستورالعملهای بهداشتی مقابله با کرونا در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ را مقدمه‌ای بر پیشبرد حرکت انقلابی مردم در آن زمان دانستند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

به گزاش قدس آنلاین، امام جمعه فریمان در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به هفدهم شهریور سال ۵۷ گفت: در آن روز مردم دعوت شدند در اعتراض به جنایت‌هایی که شاه در سینما رکس آبادان و جنایات روز ۱۳ شهریور ۵۷ انجام داده بود نماز جمعه بخوانند و از نخستین ساعات صبح روز جمعه، مردم برای شرکت در راهپیمایی و نماز جمعه راهی میدان ژاله شدند غافل از آنکه از ساعت ۶ صبح، حکومت نظامی است.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی افزود: رژیم سفاک پهلوی در این روز تعداد زیادی از مردم را به خاک و خون کشید تا جایی که تعداد شهدا و مجروحان این روز از حدود ۴۰۰ تا چهار هزار نفر گزارش شده است و این ماهیت اصلی حکومت‌های وابسته به آمریکای جنایتکار است که برای منافع خود از هیچ جنایتی فروگذار نمی کنند.

وی ادامه داد: امروز هم در آمریکا شاهد همین نوع جنایت‌ها علیه مردم آمریکا و به ویژه سیاهپوستان آمریکایی هستیم و جامعه جهانی دارد متوجه می‌شود که حقوق بشر آمریکایی چیزی جز سلطه بیشتر، بردهداری نوین و به زنجیر کشیدن انسانیت نیست.

امام جمعه موقت خواف هم با اشاره به برگزاری مراسم ماه محرم گفت: مراسم محرم امسال متفاوت از سالهای گذشته بود. این مراسم در شرایط کرونا به نحو احسن و پرشور و با رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکات ستاد ملی کرونا برگزار شد و به همه ملت ها و جهان نشان دادیم که اسلام یک دین کامل و جامع است.

حجت الاسلام احمد رنجبر افزود: خدا در قرآن کریم می فرماید افراد ظالم قابل هدایت نیستند و یکی از گناهانی که خدای متعال در همین دنیا نتیجه آن را نشان می‌دهد ظلم برای شخص ظالم است همان طور که یزید و یاران ظالمش در مقابل ظلمی که به اباعبدالله(ع) و یارانش انجام دادند در همین دنیا نتیجه ظلم خود را دیدند.

امام جمعه طرقبه هم با تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفایش با اشاره به برگزاری متفاوت این مراسم در ایام عزاداری امسال گفت: پرشور و برگزار شدن مجالس عزای امام حسین(ع) و حفظ پروتکلهای بهداشتی نشان از هوش بالا و آگاهی و عشق و ارادت مکتب تشیع دارد که باعث شد به هیچ وجه بهانه به دست دشمنان داده نشود و ایران را به عنوان الگویی برتر در ساماندهی و به روزرسانی و مدیریت به دنیا معرفی کند.

حجت الاسلام محمد حسن ایزدی واقعه ۱۷شهریور ۵۷ را موتور محرکی برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب و نابودی حکومت ستمشاهی دانست و اظهار داشت: ثمره خون‌های مطهر شهداست که امروز انقلاب را در برابر همه هجمه‌های ناجوانمردانه بیمه کرده است.

 امام جمعه تربت حیدریه هم در خطبه های نمازجمعه این شهرستان گفت: شرط نخست و مهمترین موضوع در مراکز آموزش عالی، تربیت نیروهای مومن به خدا و نظام اسلامی است که بتوانند در جامعه اسلامی مدیریت کنند.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: از لحاظ دیدگاه هر مکتبی، آموزش و پروش و مراکز آموزش عالی باید انسان های اررزشی تحویل جامعه خود بدهند اما این انسان ارزشی در جامعه اسلامی و جوامع مادی با هم تفاوت دارند.

امام جمعه گناباد هم گفت: بر خلاف مسائل منفی که برخی اشخاص مطرح می کنند برگزاری نماز جمعه با مجوز ستاد کرونا و با رعایت پروتکلهای بهداشتی در شرایط شیوع کرونا خلاف نیست.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب افزود: هفته گذشته در همه شهرهای استان خراسان رضوی به جز گناباد نماز جمعه اقامه و حتی شهری مانند نیشابور که بیش از ۳۰۰ نفر فوتی ناشی از کرونا داشته است که چند برابر بیشتر از گناباد است این آیین برپا شد و این شبهه ایجاد شد که شاید مردم گناباد پروتکلهای بهداشتی را رعایت نمی کنند حال آن که توجه خاصی به رعایت مسائل پیشگیرانه دارند.

وی ادامه داد: مردم گناباد با رعایت مسائل و پروتکلهای بهداشتی و پیشگیرانه همانطور که آیین عزاداری محرم را برگزار کردند، نماز جمعه را اقامه می کنند و نماز جمعه این هفته شهرستان با مجوز ستاد کرونا گناباد برگزار شد.

امام جمعه گناباد گفت: برخی اشخاص به نادرست چینن القاء می کردند که به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا آیین عزاداری محرم طی امسال برگزار نمی شود و تعطیل خواهد شد ولی مردم با بصیرت عاشورایی ثابت کردند که اگر چه کرونا یک تهدید است ولی می توان آن را به فرصت تبدیل کرد و آیین عزدارای دهه نخست محرم با رعایت پروتکلهای بهداشتی به نحو مطلوب برگزار شد.

صادقی نسب گفت: دولت خدمات زیادی در بخشهای مختلف در سطح کشور و از جمله گناباد طی سنوات گذشته انجام داده که از جمله آنها می توان به بهره برداری از ۷۸ طرح با اعتبار ۵۶۰ میلیارد ریال در این شهرستان اشاره کرد.

وی با اشاره به آموزه های قیام عاشورای حسینی گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) ثابت کرد که به هیچ عنوان نمی توان به دشمن اعتماد کرد و استقامت و بصیرت مردم ولایتمدار و انقلابی و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب رمز پیروزی و سربلندی نظام جمهوری اسلامی در سطوح ملی و بین المللی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.