۱۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 718740

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: افزایش مبالغ قبوض برق برخی از مشترکان به دلیل اعمال جریمه برای پرمصرفها در تابستان براساس دستورالعمل وزارت نیرو بوده است.

مشترکان پرمصرف برق در مشهد جریمه شدند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاشی اظهار کرد: به منظور حمایت از مشترکان کم مصرف و تنبیه مشترکان پرمصرف بنا به دستورالعمل وزارت نیرو ۱۶ درصد به قبض مشترکان پرمصرف اضافه شده است.

وی ادامه داد: الگوی مصرف برای تابستان مصرف ۳۰۰ کیلو وات در ماه است و مشترکان پرمصرف کسانی هستند که بیش از این میزان در ماه استفاده کنند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: ۸۵ درصد از یک میلیون و ۶۰۰ مشترک برق در شهرستان مشهد کمتر از الگوی ۳۰۰ کیلووات در ماه برق مصرف می‌کنند و فقط ۱۵ درصد از مشترکان جزء پرمصرفها هستند و جریمه ۱۶ درصدی برای پرمصرفها در تابستان اعمال شده است.

کاشی افزود: هر مشترک برقی که الگوی مصرف را رعایت کند به طور قطع در هزینه مصرف انرژی با نرخ کمتری مواجه و از تخفیفات لازم برخوردار خواهد شد.

وی یادآور شد: در مجموع از ابتدای امسال بر اساس اعلام وزارت نیرو هفت درصد به نرخ انرژی مصرفی در قبوض برق همه مشترکان اضافه شده است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: لحاظ کردن نرخ عوارض و مالیات در قبوض بر اساس قوانینی که به شرکتهای توزیع نیروی برق سراسر کشور اعلام شده انجام گرفته است و جنبه قانونی دارد.

کاشی افزود: میزان مصرف مشترکان صنعتی، تجاری و اداری محاسبات ویژه خود را دارد و اعمال جریمه ۱۶ درصدی برای پرمصرفها فقط مربوط به مشترکان خانگی است.

وی اضافه کرد: به دلیل محدودیتها در ارسال پیامکهای قبوض برق، اعلام برخی موارد در این پیامکها حذف شده است اما جزئیات میزان مصرف و اطلاعات مربوط به کنتور برق، سوابق انشعابات، تاریخ مصرف و نحوه محاسبه میزان پرداخت در آدرس اینترنتی که در انتهای پیامک درج شده، به صورت یک قبض کامل قابل مشاهده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.