یک شبکه خبری آمریکا در گزارشی با بررسی آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد که سیاهپوستان در آمریکا 2.4 برابر بیش از سفیدپوستان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

سی‌ان‌ان: آمار مرگ سیاه‌پوستان مبتلا به کرونا در آمریکا بیش از دو برابر سفیدپوستان است

به گزارش قدس آنلاین، آمار مرگ و میر شهروندان آمریکایی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا همچنان در حال افزایش است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی با اشاره به میزان مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا خبر داد که نرخ مرگ و میر مبتلایان به کرونا در میان سیاه‌پوستان آمریکایی 2.4 برابر سفیدپوستان است.

همچنین نرخ مرگ و میر مبتلایان به کرونا در میان بومیان آمریکایی و لاتین تبارها نیز 1.5 برابر سفیدپوستان در آمریکا است.

در ایالت میشیگان 40 درصد مرگ و میر مبتلایان به کرونا را سیاهپوستان تشکیل می‌دهند. نکته قابل توجه این است که تنها 22 درصد از مبتلایان به کرونا در این ایالت آمریکا سیاهپوست بوده‌اند.

در ایالت تگزاس نیز 55 درصد از آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا به لاتین‌تبارها اختصاص داشته است.

از سوی دیگر، همزمان با هشدارهای مکرر مسئولان درمانی مختلف در آمریکا درباره افزایش سریع شمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در این کشور، شمار ابتلای روزانه در ایالات متحده همچنان رو به افزایش است. 

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۴۴,۵۰۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۱,۰۹۴ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۶,۳۳۵,۲۴۴ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۱۹۱,۰۵۸ تن افزایش یافت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.