معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ماه‌های محرم و صفر برای هیات‌های مذهبی، مساجد، خیریه‌ها، کمیته امداد و سایر نهادهای استان که بخواهند بسته معیشتی توزیع کنند، ۲۵۰۰ تن برنج هندی، ۲۴۲۶ تن شکر، ۱۵۰ تن گوشت قرمز منجمد گوساله و ۸۰۰ تن مرغ منجمد در نظر گرفته شده است.

میزان اقلام اساسی در نظر گرفته شده برای هیات‌های مذهبی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی غفوری مقدم، در خصوص میزان اقلام اساسی در نظر گرفته شده برای هیات‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر، اظهار کرد: در ماه‌های محرم و صفر برای هیات‌های مذهبی، مساجد، خیریه‌ها، کمیته امداد و سایر نهادهایی که بخواهند بسته معیشتی توزیع کنند، ۲۵۰۰ تن برنج هندی با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو، ۲۴۲۶ تن شکر با قیمت ۶۷۰۰ تومان به ازای هر کیلو، ۱۵۰ تن گوشت قرمز منجمد گوساله با قیمت ۵۵ هزار تومان به ازای هر کیلو و ۸۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: مقرر شده آنچه مربوط به هیات‌های مذهبی و خیریه‌ها است با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی توزیع شود. به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی این اقلام باید به صورت خشک و خام توزیع شود و برای پخت و پز مصرف ندارد. با توجه به اقدامات موثر و خوبی که در ماه مبارک رمضان در توزیع بسته‌های معیشتی شکل گرفت، تاکید شده که بیشتر اقلام اساسی در اختیار نهادهایی که به دنبال توزیع بسته‌های معیشتی هستند، قرار گیرد.

 

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدم و تجارت خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های مختلفی که برای توزیع بسته‌های معیشتی برنامه دارند، می‌توانند با محوریت کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به دریافت این اقلام اقدام نمایند. هیات‌ها می‌توانند از طریق شورای هیات‌های مذهبی درخواست خود را اعلام کرده و با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اقلام مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

غفوری‌مقدم گفت: در حال حاضر این بخشنامه ابلاغ شده و پس از مراجعه هر نهادی، حواله آن را ارسال خواهیم کرد. این سهمیه برای ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته شده و هیات‌ها و نهادهای مربوطه تا پایان ماه صفر امکان توزیع اقلام اساسی را دارند. به غیر از گوشت منجمد، سایر اقلام دیگر به خراسان رضوی تحویل داده شده است.

 

وی عنوان کرد: به غیر از سهمیه‌های جدید برای ماه‌های محرم و صفر، به دلیل اینکه در ابتداء ماه محرم سهمیه‌های جدید ابلاغ نشده بود، از محل سهمیه‌های ذخیره شده قبلی در روزهای ابتدایی محرم، حدود ۱۵ تن گوشت در اختیار هیات‌های مذهبی قرار داده شد که بخش عمده آن توزیع شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.