معاون آب و آبفا وزارت نیرو گفت: در حال نوشتن تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی هستیم که به سبب آن آب به صورت حجمی در خروجی سد به این وزارتخانه تحویل شود.

آمار وزارت جهاد در حوزه مصرف آب کشاورزی را قبول نداریم

قدس آنلاین: قاسم تقی‌زاده خامسی، معاون آب و آبفا وزارت نیرو در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به آمار مصرف آب در حوزه کشاورزی، اظهار داشت: ۹۰ درصد از کل آمار مصرف آب کشور به حوزه کشاورزی اختصاص دارد.

معاون آب و آبفا وزارت نیرو، در بیان اختلاف ۲۰ تا ۲۵ درصدی بین آمار ارائه شده توسط وزارت نیرو با آمار وزارت جهاد کشاورزی در حوزه مصرف آب، تصریح کرد: متولی اصلی حوزه آب در کشور وزارت نیرو است و آمار موجود در سدهای کشور از مصرف ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی خبر می‌دهد.

وی با اشاره به این نکته که آمار وزارت جهاد مورد تایید وزارت نیرو نیست، افزود: اختلاف بین آمار دو وزارت‌خانه مرتبط با این امر است که مسئولان وزارت جهاد معتقدند همۀ آب خروجی از سد به بخش کشاورزی نمی‌رسد و اتلاف در مسیر وجود دارد، در حالی که آب خروجی از سد در بیان آمار مستند است.

تقی‌زاده خامسی، در بیان راهکارهای حل این معضل و لزوم مدیریت یکپارچه در این حوزه، عنوان کرد: در حالی نوشتن تفاهم‌ نامه‌ای با وزارت جهاد کشاورزی هستیم که به سبب آن آب به صورت حجمی در خروجی سد به این وزارت‌خانه تحویل شود.

معاون آب و آبفا وزارت نیرو، در پایان ضمن تشریح مفاده تفاهم‌نامه وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی، گفت: امید است مشکلات موجود در حوزه پایین دستی آب به سبب این تفاهم نامه رفع شود و شاهد مدیریت یکپارچه در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.