مهلت ثبت‌نام بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان سه‌شنبه هفته گذشته در حالی به پایان رسید که به گفته مدیر ارتباطات رسانه اداره‌کل هنرهای تجسمی، یک‌هزار و ۳۴ هنرمند جوان ۶هزار و ۷۵۲ اثر خود را به مرحله انتخاب برای حضور در کارگاه‌ها ارسال کرده‌اند.

رقابت هنری ۱۵ تا ۲۳ ساله‌ها

قدس آنلاین: سعید اسلام‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما، ماهیت این جشنواره را سراسری بودن آن دانست و اظهار کرد: ۱۰ رشته نقاشی، عکاسی، طراحی، تصویرسازی، پوستر، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، نگارگری، کاریکاتور و هنرهای جدید، از جمله رشته‌های مشخص در بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هستند.

وی با بیان اینکه هر سال هنرجویان آثار خود را برای شرکت در کارگاه‌ها ارسال می‌کردند، متذکر شد: ارسال این آثار برای این است که استادان آثار را ببینند و با سطح کار هنرجویان آشنا شوند.

به گفته مدیر ارتباطات رسانه اداره‌کل هنرهای تجسمی، در سال‌های گذشته ممکن بود یک استان میزبان برگزاری کارگاه‌ها و مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره باشد، اما امسال به علت شیوع بیماری کرونا، در ابتدا قرار بود تهران میزبان باشد، اما به علت ایجاد تجمع جمعی از هنرمندان، در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری و حفظ سلامتی هنرجویان و استادان، تصمیم گرفته شد همه برنامه‌های این جشنواره از افتتاحیه و اختتامیه گرفته تا کارگاه‌ها به صورت کاملاً آنلاین و مجازی برگزار شود.

اسلام‌زاده تأکید کرد: مراسم افتتاحیه ۲۳ شهریور به صورت مجازی برگزار می‌شود، در مرحله بعد کارگاه‌ها به صورت مجازی برگزار و طی آن استادان در لحظه برگزاری این کارگاه به هنرجویان سوژه می‌دهند و پس از سه روز از هنرجویان آثار را تحویل می‌گیرند، در مرحله آخر نیز آثار توسط داوران در هر رشته داوری می‌شوند و به برگزیدگان جوایزی اهدا و برایشان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه استادان کارگاه‌ها در چند روز آینده با بررسی آثار رسیده، هنرمندان را برای شرکت در کارگاه‌های آنلاین انتخاب می‌کنند، اضافه کرد: بیشترین تعداد شرکت‌کننده هم در رشته‌های نقاشی و عکاسی بوده است که ۲۳۴هنرمند در رشته نقاشی و ۱۹۵هنرمند در رشته عکاسی ‌ نام‌نویسی کرده‌اند.

به گفته مدیر ارتباطات رسانه اداره‌کل هنرهای تجسمی، هنوز تعداد بیشترین گروه سنی شرکت‌کننده از هم تفکیک نشده، اما این جشنواره برای گروه سنی ۱۵ تا ۲۳ سال برنامه‌ریزی شده و هنرمندانی از استان‌های مختلف از کردستان و جنوب کشور گرفته تا خراسان و آذربایجان، امسال در این جشنواره نام‌نویسی و آثار خود را ارسال کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.