شکست استقلال در فینال رقابت‌های حذفی سرآغاز یک شب کابوس‌وار برای آبی‌پوشان پایتخت بود. بازیکنان استقلال پس از یک هفته کشمکش میان مدیرعامل و سرمربی در شرایطی در مشهد به مصاف تراکتورسازی تبریز رفتند که به خوبی می‌دانستند چه پیروز میدان باشند چه بازنده دیگر سرمربی جوان خود را به همراه نخواهند داشت.

قدس آنلاین: شکست ۳ بر صفر استقلال در نیمه نخست و عملکرد فاجعه بار دروازه‌بان استقلال و خط دفاع این تیم نشان داد استقلال اسیر رفتارهای آماتورگونه مدیران و کادر فنی خود شده با این حال آن‌ها برای جبران شکست نیمه نخست به میدان آمدند اما در نیمه دوم باوجود جبران دو گل از سه گل خورده، استقلال بازنده میدان لقب گرفت تا کاخ آرزوهای فرهاد مجیدی در یک ۹۰ دقیقه پرحاشیه و پرتلاطم دچار فروپاشی شود.

*اشک فرهاد

پنجشنبه شب فرهاد مجیدی مغموم‌ترین فرد حاضر در ورزشگاه بود، او زیر بار این شکست استخوان‌هایش خرد شد و با سرخوردگی کامل به رختکن رفت تا دقایقی در تنهایی خود اشک بریزد و حسرت فرصت از دست رفته را بخورد.

مجیدی همان‌طور که انتظار می‌رفت از سمت خود استعفا داد و با بازیکنانش خداحافظی کرد، کاروان مغموم استقلال ورزشگاه امام رضا (ع) را ترک کرد تا به تهران برگردد.

*بیانیه عجیب

هنوز استقلالی‌ها سوار هواپیما نشده بودند که سایت رسمی باشگاه با انتشار بیانیه ای از موافقت با استعفای فرهاد مجیدی خبر داد و در ادامه از شروع مذاکرات رسمی برای بازگرداندن استراماچونی خبر داد تا شاید بتوانند به این شکل موج اعتراض‌های هواداران را کنترل کند اما انتشار این خبر دو دستگی موجود میان هواداران استقلال را تشدید کرد به ویژه اینکه گفته می‌شود فدراسیون فوتبال صراحتاً اعلام کرده است هیچ بازیکن و مربی خارجی امکان ندارد در لیگ بیستم به عضویت باشگاه‌های ایرانی در بیاید.

*مشت‌زنی در فرودگاه

هنوز هواداران استقلال درگیر مجادله بر سر آمدن یا نیامدن استراماچونی به تهران بودند که انتشار چند فیلم از فرودگاه مهرآباد سبب شد کلکسیون اتفاقات تلخ درباره باشگاه استقلال کامل شود، فیلم اول تصاویر خداحافظی دراماتیک فرهاد مجیدی با بازیکنانش بود، اتفاقی که نشان می‌داد فرهاد به پایان کارش در استقلال رسیده است. اما فیلم‌های بعدی به قدری تأمل برانگیز و زشت بود که با موج نارضایتی هواداران در شبکه‌های اجتماعی رو به رو شد، برخی هواداران استقلال که از این نتیجه به شدت دلخور بودند در سالن ترمینال شماره دو فرودگاه مهرآباد به بازیکنان استقلال اعتراض داشتند، این اعتراض تا بیرون سالن ترمینال ادامه داشت تا بدترین اتفاق ممکن رخ دهد و بازیکنان استقلال به دلیل بی‌احترامی هواداران ناراضی با درگیری فیزیکی و کتک کاری پاسخ این اعتراض‌ها را بدهند.

*استعفای مغز اقتصادی

هواداران استقلال که با سلسله اتفاقات ناباورانه رو به رو شده بودند، هنوز به فکر چرایی اتفاقات فرودگاه بودند، با خبر احتمال استعفای مهدی عبدیان عضو هیئت مدیره استقلال رو به رو شدند، همان کسی که به عنوان یکی از اعضای اقتصادی باشگاه به توصیه سعادتمند وارد هیئت مدیره شد تا استقلال بتواند به واسطه کمک‌های او مشکلات مالی را حل کند. پس از انتشار خبر استعفای قریب الوقوع مهدی عبدیان، اظهارنظر حجت نظری دیگر عضو هیئت مدیره در نوع خود جالب توجه بود و نشان داد اختلافات در هیئت مدیره استقلال به شدت اوج گرفته است، حجت نظری که به همراه سعادتمند به مشهد سفر کرده بود، پس از بازگشت به تهران در گفت و گو با خبرنگاران از ماجرای بازگشت استراماچونی اظهار بی‌اطلاعی کرد و مدعی شد هیچ خبری در این رابطه ندارد و کسی با او در این خصوص صحبت نکرده است!

*سرمربی موقت

آنچه مسلم است دیگر فرهاد مجیدی در استقلال فعالیت نخواهد داشت و به احتمال فراوان تا پایان رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا یک مربی موقت هدایت این تیم را در دست خواهد گرفت که در این زمینه شنیده می‌شود، مدیران استقلال قصد دارند از بین مجید صالح، مجید نامجومطلق و رضا حسن زاده یک نفر را به عنوان سرمربی موقت معرفی کنند تا تکلیف سرمربی بعدی استقلال روشن شود. البته برخی مدعی اند سعادتمند با اطلاع از شانس اندکش در ماجرای بازگرداندن استراماچونی بنا دارد از بین محمود فرکی یا جواد نکونام یک نفر را به عنوان سرمربی داخلی استقلال برای هدایت این تیم در لیگ بیستم استفاده کند تا برای لیگ بعدی دچار بحران فنی بیشتری نشود.

استراماچونی؛ سنگ بزرگ سعادتمند!

همه ما می‌دانیم استراماچونی به چه دلایلی از این تیم جدا شد؟ قطعاً  وی برای بازگشت به تهران شرایطی به مراتب سخت‌تر از قبل را جزو شروط خود تعیین خواهد کرد که انجامش با شرایط کنونی و فعلی امکان‌پذیر نیست مگر آنکه شبانه ساختار مدیریتی و پشتیبانی استقلال به کلی تغییر پیدا کند که این مسئله کمی دور از واقعیت است.

شاید در برهه کنونی نزدیکان سعادتمند مدعی شوند با کمک برخی هواداران و اسپانسرهای خاص بودجه مورد نیاز بازگشت استقلال مهیا باشد اما هرگز نباید فراموش کرد دستمزد استرا یکی از دغدغه‌های استقلال است، هزینه مورد نیاز برای تمدید قراردادها، پرداخت طلب شاکیان خارجی و هزینه‌های باشگاه مزید بر علت خواهد شد تا در این مقطع فشار سنگینی به مدیرعامل وارد شود.

به نظر می‌آید وعده تشکیل یک تیم رؤیایی و وعده بازگشت استراماچونی سنگ بزرگی است که استقلالی‌ها برای فرار از فشارهای اخیر مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.