مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه خوابگاه‌های دانش‌آموزی شرایط مناسبی ندارد و همچنین ممکن است دانش‌آموزان نتوانند پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، بخش خوابگاهی مدارس شبانه‌روزی فعال نیست.

خوابگاه‌های مدارس شبانه‌روزی خراسان رضوی غیرفعال است

به گزارش قدس آنلاین، قاسم‌علی خدابنده در خصوص فعالیت مدارس شبانه روزی، اظهار کرد: توصیه کردیم دانش‌آموزان را پایه‌ای به صورت روزانه به مدرسه بیاورند و به صورت تجمیعی و تراکمی آموزش ببینند. به‌عنوان مثال یک روز پایه دهم صبح تا شب در مدرسه باشند، آموزش‌های لازم را ببینند و روز دیگر پایه بعدی به مدرسه بیاید.

وی ضمن اشاره به‌اینکه ۴۰۰ مدرسه شبانه روزی با حدود ۶۵ هزار دانش آموز در سطح استان وجود دارد، افزود: دانش‌آموزان قطعا در خوابگاه‌ها حضور نخواهند داشت مگر اینکه شرایط به گونه‌ای باشد که ما احساس کنیم می‌توان پروتکل‌های بهداشتی را را در خوابگاه‌ها رعایت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص هزینه رفت‌وآمد دانش‌آموزان خوابگاهی تشریح کرد: وقتی خوابگاه‌های ما فعال نباشد، این مدارس از محل جیره غذایی، سرویس برای این دانش‌آموزان فراهم می‌کنند.

خدابنده در پاسخ به این سوال که با توجه به ‌اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس با ماسک الزامی هست، آیا ماسک در مدارس به‌ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهر در بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد، گفت: ما توزیع رایگان ماسک بین همه دانش‌آموزان را نداریم، در برخی مناطق سعی خواهیم کرد این اتفاق رخ بدهد ولی اینکه انتظار داشته باشیم آموزش و پرورش برای یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان ماسک تولید کند این ظرفیت را نداریم. مدارس معمولا در تعداد محدود برای دانش‌آموزانی که یا ماسک خود را فراموش کرده‌اند یا ماسک آنان پاره و یا خیس شده است در اختیار دارند. ولی توزیع ماسک نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.