معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: اتفاقات خوبی در توسعه تعداد شرکت‌های دانش بنیان رخ داده به طوری که هم اینک پنج هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف در کشور فعال است.

حضور ۴۱ شرکت‌ دانش بنیان به ارزش ۲۸۰ هزار میلیارد تومان در بورس

قدس آنلاین: سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت این شرکت‌ها نشان از بروز اتفاق‌های خوب در حوزه اقتصاد دانش بنیان است و توانسته درآمدزایی خوبی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به ارزش شرکت‌های دانش بنیان حاضر در بورس نیز گفت: ۴۱ شرکت‌ دانش بنیان وارد سازمان بورس شده‌‍اند و ارزش این شرکت‌ها بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به پتانسیل‌های خوب آذربایجان‌غربی گفت: این استان به جهت قرارگیری در نزدیکی کشور ترکیه و داشتن پتانسیل‌های صادارتی برای ما بسیار مهم است.

ستاری بیان کرد: نیروی انسانی بسیار خوبی در دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی وجود دارد و برگزاری نمایشگاه محصولات فناورانه در مجموعه پارک علم و فناوری این استان گواه بر این ادعاست.

وی ادامه داد: باوجود اقدامات انجام شده در آذربایجان غربی باز هم کمبودها بسیار زیاد است و جلسات امروز با هدف حمایت بیشتر معاونت علمی از مجموعه پارک علم و فناوری این استان انجام می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به منظور بازدید از مراکز نوآوری و دانش‌بنیان و دیدار با دانشگاهیان و مقامات ارشد آذربایجان‌غربی به این استان سفر کرده است.

سورنا ستاری در این سفر یک‌روزه از پارک علم و فناوری، مراکز نوآوری و رشد دانشگاهی، دانشگاه ارومیه و پژوهشکده پزشکی سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بازدید می‌کند.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و حضور در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید از دیگر برنامه‌های معاون علمی رییس جمهوری در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.