فرماندار گناباد گفت: با توجه به ضعیف بودن اینترنت در برخی مناطق روستایی این شهرستان ارتقای کمی و کیفی زیرساختهای این بخش برای آموزشهای مجازی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید مورد توجه خاص قرار دارد.

رفع مشکل اینترنت دانش‌آموزان روستایی گناباد در اولویت قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی روز شنبه در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی جدید مدارس گناباد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حوزه زیرساختها در گناباد طی یک سال گذشته و از جمله بعد از سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدامات شاخص و جهشی خوبی انجام شده و ممکن است در برخی مناطق شرایط ارتباطی کافی نباشد ولی برای رفع مشکل و ارتقای زیرساختهای این بخش تلاش می شود.

وی ادامه داد: با تعامل آموزش و پرورش و مخابرات گناباد سنجش میزان کارآیی شبکه اینترنت در مناطق روستایی در دست اقدام است و ممکن است که با وجود ترافیک در روزهای ابتدایی آغاز سال تحصیلی مشکلاتی وجود داشته باشد که با برنامه ریزی صحیح این تنگناها کاهش می یابد.

فرماندار گناباد گفت: در روستاهایی که محروم تر و دارای زیرساختهای کمتری برای برقراری ارتباط اینترنتی هستند برای آن که خللی در تحصیل دانش آموزان  به وجود نیاید مدارسشان با هفت تا هشت دانش آموز از امروز آغاز به کار کرده است.

قربانی افزود: همه شرایط و زیرساختها برای برگزاری سال تحصیلی در شهرستان گناباد مهیاست و اجازه نمی دهیم که شیوع بیماری همه گیر کرونا خللی در تحصیل دانش‌آموزان ایجاد کند و یا باعث افت تحصیلی آنان شود.

وی ابراز امیدواری کرد: سال تحصیلی جدید با تلاش دانش آموزان و همراهی خانواده های آنان و رعایت پروتکلهای بهداشتی منجر به کشف بیشتر استعدادها و سالی توام با موفقیت و سربلندی باشد.

فرماندار گناباد از خانواده ها و والدین خواست که به مجموعه آموزش و پرورش اعتماد کنند و با رعایت پروتکلهای بهداشتی و تعامل با فرزندان خود در آموزشهای مجازی همراه بخش تعلیم و تربیت باشند و اطمینان داشته باشند که همه موازین برای رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدارس رعایت می شود و دغدغه ای از این نظر وجود ندارد.

رییس اداره مخابرات گناباد  گفت: مشکلی از نظر ارتباطات اینترنتی برای برقراری کلاسهای دانش آموزان از طریق فضای مجازی در مناطق شهری این شهرستان وجود ندارد و ۴۴ روستای گناباد داری ارتباطات اینرنت ADSL هستند و برقراری اینترنت تلفن همراه ۱۰ روستا از محل طرحهای سفر سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست اجراست و در آینده نزدیک برقرار می‌شود و ۱۲ روستای دیگر هم در برنامه قرار دارند.

اکبر موذن گفت: ۶۲ مدرسه در روستاها و ۴۲ مدرسه در نقاط شهری گناباد در سال تحصیلی جدید از مزایای اینترنت رایگان برخوردار می شوند و ۴۳ نقطه در شهرستان گناباد دارای پوشش تلفن همراه است.

وی یکی از خلاء های مهم در استفاده از اینترنت  در مناطق روستایی گناباد را آموزش و فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از این امکانات در  بین دانش آموزان و مدارس ذکر کرد و ادامه داد: باید آگاهیهای عمومی در این زمینه افزایش یابد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.