سال ۹۴ بود که مسئولین به فکر آبادی روستای شهرکهنه افتادند که گویا اگر کمک نمی کردند بهتر بود؛ این طرح بعد از این مدت نه تنها بلاتکلیف مانده بلکه خسارات زیادی به مردم زده است.

طرحی که افتتاحش به ضرر مردم شد/ بلاتکلیفی بعد از ۵ سال!

به گزارش قدس آنلاین، سال ۹۴، مسئولین قوچان برنامه‌های جدیدی را همچون طرح آبرسانی به روستای شهر کهنه یا همان قوچان قدیم را به مرحله اجرایی رساندند. قرار بر این بود ۱۴ کیلومتر پروژه تکمیل شود اما متأسفانه طرح به‌طور کامل عملی نشد و پس از گذشت ۵ سال، همچنان ۹ کیلومتر باقی مانده بلاتکلیف است.

مشکل دیگری که به مردمان این روستا خیلی ضرر رسانده، طرح آسفالت کردن خیابان‌ها در ادامه این طرح بود که اگر این طرح انجام نمی‌شد، شرایط مردم در حال حاضر بهتر می‌بود.

خانه‌هایی که بر سر اهالی خراب می‌شود

مظفر احمدی، یکی از شهروندان این روستا بیان کرد: تمام خانه‌ ام بر اثر آسفالت کردن خیابان‌ها ترک خورده و وضعیت خانه‌ ام به هم ریخته است و نشست کرده و هر لحظه ممکن است بر روی سرمان خراب شود.

وی در ادامه گفت: هرچه به مسئولین می‌گوئیم انگار نه انگار، کسی پاسخگوی ما نیست. درب ورودی منزل ما بعد از طرح آسفالت کردن خیابان‌ها به انباری تبدیل شده است و در مواقع بارندگی آنجا پر از آب می‌شود که نمی‌دانم چکار کنم. مسئولان هیچ اهمیتی به ما نمی‌دهند و به خواسته‌های ما توجهی نمی‌کنند.

حسین انتظاری یکی دیگر از شهروندان این روستا ابراز کرد: حیاط منزل ما قبل از طرح آسفالت کردن خیابان‌ها سه متر بود که بعد از به اتمام رسیدن این طرح به یک متر رسید.

تخریب دیوار منزل بعد از اجرای طرح آسفالت خیابان!

وی ادامه داد: بعد از به اتمام رسیدن این طرح به‌خاطر اینکه دیوار منزلمان تخریب شده بود، دوباره سعی کردیم تا حداقل به یک و الی دو متر برسانیم.

وی در ادامه گفت: تقریباً ۱۰ تن خاک در حیاط خود ریخته‌ام تا با سطح خیابان‌ها برابر شود و تقریباً بعد از طرح آسفالت، ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ام تا خانه‌ام مانند قبل شود. بنباد مسکن هم به ما قول داده بود تا کمکمان کند اما از آن هم خبری نشد.

یکی از اعضای شورای اسلامی روستای شهرکهنه (قوچان عتیق) بیان کرد: سال ۹۴ بود که مسئولین برای طرح آبرسانی به این روستا دست به کار شدند و در آن سال ۵ کیلومتر را حفر کرده و لوله بر روی زمین گذاشته‌اند اما تا این لحظه هیچکس برای به اتمام رساندن این طرح نیامده و ۹ کیلومتر آن باقی مانده است.

وقتی طرح جدید جایگزین تکمیل طرح قبلی می‌شود!

وی در خصوص طرح آسفالت کردن خیابان‌ها گفت: سال ۹۸ مسئولین دوباره به فکر آبادی این روستا افتادند اما این بار نه تنها طرح آب‌رسانی تکمیل نشد بلکه طرح آسفالت کردن خیابان‌ها کلید خورد!، طرحی که به مردم خیلی ضرر رساند.

این عضو شورای روستای شهر کهنه ادامه داد: آن زمان به دهیار روستا گفتیم که هنوز طرح آبرسانی به پایان نرسیده است و نباید این طرح را آغاز کنید و بنده مخالف طرح آسفالت بودم چون که اگر آسفالت می‌شد واقعاً به بیت المال هم صدمه می‌زد، بالاخره اداره آب باید بیاید آن ۹ کیلومتر را حفر کند و لوله‌ها را بگذارد و اگر آسفالت باشد آن را باید بشکافد.

وی گفت: بحث، بحث سیاسی بود و دهیار هم فقط می‌خواست که زمین را سیاه کند این طرح بالاخره انجام شد و الان خسارت‌های این طرح را به چشم می‌بینیم.

دلگرم در خصوص خسارت‌های طرح آسفالت ابراز کرد: این طرح خسارت‌های زیادی زده است خسارتی مانند ترک خوردن دیوارهای خانه؛ وقتی باران می بارد آب در وسط کوچه‌ها جمع شده و رفت و آمد سخت می‌شود.

این عضو شورای اسلامی روستای شهرکهنه (قوچان عتیق) در پایان گفت: ما به تمام ادارات هم نامه زدیم اما مسئولین محترم در مقابل مطالبات مردم فعلاً سکوت کرده‌اند.

معلوم نیست طرحی که سال ۹۴ کلید خورده است بالاخره قرار است در چه زمانی تکمیل شود؛ آیا باز هم مسئولان به جای تکمیل طرح قبلی، طرح جدیدی را اجرا می کنند یا مثل سال های قبل این طرح رها می شود. اما نکته مهم این است که با شروع پاییز و بارندگی های این فصل، مشکلات مردم بیشتر می شود.

گفتنی است، این روستا در دهستان قوچان عتیق قرار داشته و براساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۳٬۶۸۳ نفر و ۹۳۰ خانوار بوده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.