فرماندار شهرستان کلات گفت: به‌ طور میانگین سالیانه بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان خسارت‎های مختلف از جمله بر اثر سیل و سرمازدگی به شهرستان مرزی و محروم کلات وارد می‌شود.

سالانه ۴۰ میلیارد تومان خسارت به شهرستان کلات وارد می شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ناصری اظهار کرد: از مسئولان استانی درخواست داریم به فکر رفع محرومیت‌ها، تأمین تجهیزات و به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه‌ تمام شهرستان مرزی و محروم کلات باشند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون در شهرستان سه سیلاب داشتیم که با توجه به تمهیدات اتخاذ شده، اطلاع‌رسانی صورت گرفته و آمادگی نسبی که بود خسارت‌ها به حداقل ممکن کاهش یافت.

ناصری با بیان اینکه عمده خسارت‌های امسال در حوزه کشاورزی و راه بوده است، اظهار کرد: خسارت‌های وارد شده به حوزه کشاورزی ناشی از سیلاب و سرمازدگی بالغ‌بر ۲۵ میلیارد تومان، حوزه راه حدود ۶ میلیارد تومان و آب بردگی تأسیسات آبی ۲ میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین به خسارت‌های وارد به حوزه بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: در حوزه بنیاد مسکن بالغ‌بر ۱.۵ میلیارد تومان خسارت به خانه‌های روستایی که به دلیل بارش‌ها متضرر و دچار آسیب شدند وارد گردیده که باید جبران شود.

فرماندار کلات عنوان کرد: متأسفانه به‌رغم خسارت‌های بسیاری که به شهرستان وارد شده اما از ابتدای امسال تا کنون هیچ مبلغ خاصی برای جبران خسارت‌ها تخصیص نیافته است.

وی همچنین خسارت‌های وارده به تأسیسات برق را حدود ۱۰۰ میلیون تومان اعلام نمود و تصریح کرد: بیشتر خسارت‌های وارده در مناطق کوهستانی، سیل‌خیز و دامنه ارتفاعات هزار مسجد بوده است.

خسارت‌های سنگین به دامداران و کشاورزان

وی همچنین از وارد شدن خسارت‌های ناشی از بیماری به دامداران شهرستان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه پایه اقتصاد شهرستان بر مبنای کشاورزی و دامداری است بدون شک وقتی این خسارت‌ها وارد می‌شود و از سویی تورم، فشار بر قشر تولید کننده را بسیار مضاعف می‌کند.

ناصری مطرح کرد: کشاورزان در فصلی از سال دچار سرمازدگی و سیل‌زدگی شدند، همچنین سرمازدگی و بادهای شدید در محصولات زراعی موجب گردید محصولات بازده بسیار کمتری نسبت به سال قبل داشته باشند، همچنین در دامداری نیز بره اندازی بسیار زیاد بود به‌ گونه‌ای که میانگین بره آوری به ازای هر گوسفند عدد نیم تحقق پیدا کرد.

وی ادامه داد: اگر چه اجرای آموزش‌های نوین و برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه دام و کشاورزی اقداماتی را در دستور کار داریم اما کشاورزی و دامداری شهرستان همچنان سنتی است.

فرماندار کلات بیان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد شهرستان بر پایه کشاورزی و دامداری است و همه‌ ساله ضرر و زیان‌هایی به آن‌ها وارد می‌شود، توقع داریم مسئولان استانی به شهرستان مرزی و محروم کلات توجه بیشتری داشته باشند، متأسفانه تا کنون اعتباری بابت جبران خسارت‌ها در سال جاری به شهرستان تخصیص پیدا نکرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.