معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در آستانه بهره‌برداری آزاد راه اصفهان به شیراز هستیم.

آزاد راه اصفهان به شیراز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالهاشم حسن‌نیا در بازدید از پروژه شش خطه کردن جاده شهرضا به اصفهان اظهار داشت: شهرضا با چند شهرستان سمیرم و دهاقان و بروجن دارای راه‌های مواصلاتی است و قرار گرفتن این شهرستان در کریدور شمال به جنوب کشور این شهرستان را دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای کرده است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در آستانه بهره‌برداری آزاد راه اصفهان به شیراز هستیم، افزود: وظیفه خود می‌دانیم نسبت به ابقای وضعیت موجود در جنوبی‌ترین نقطه شهرضا تا شمالی‌ترین و غربی‌ترین نقطه آن ساماندهی‌های لازم را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم اما با همکاری استانداری و دیگر سازمان‌ها امیدوار هستیم بخشی از این کاستی‌ها را جبران کنیم.

ناصر اسدی، فرماندار شهرضا نیز در این مراسم با بیان این‌که کمربندی اصفهان به شهرضا و شهرضا به آباده دارای نقاط پرحادثه و راه‌های دسترسی غیرفنی بسیاری است، گفت: با همکاری اداره کل راهداری نقشه‌برداری کمربندی شهرضا انجام شده و باید کمک شود این کمربندی را بر اساس طرح راهداری اصلاح کنیم و راه‌های ورودی و خروجی غیرفنی را مسدود کنیم.

وی با بیان این‌که دو زیرگذر حیاتی شهرستان شهرضا که بسیار توسط نماینده مردم شهرضا در مجلس پیگیری شده کلنگ آن امروز به زمین خورد، اعتبارات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود، بیان کرد: محور شهرضا به اصفهان لاین سوم مسیر رفت به اصفهان و لاین سوم برگشت مسیر اصفهان به شهرضا قسمتی از آن شروع و زیرسازی آن آماده است و نیاز به آسفالت دارد و با توجه به حجم ترافیک این جاده که روزانه بیش از 20 هزار کامیون و تریلر در این جاده تردد دارند و با وجود آن‌که شهرضا حرف اول را در استان اصفهان با 7 هزار کامیون و تریلر و شرکت‌های باربری می‌زند، ضرورت دارد اعتبار ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.

مهدی خضری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان در ادامه جلسه عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که مورد نظر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان است، رفع نقاط حادثه‌خیز است که امروز اعلام می‌کنیم 31 نقطه حادثه‌خیز در استان اصفهان با هماهنگی با پلیس راه اصفهان رفع حادثه شده است و 118 نقطه حادثه‌خیز در استان اصفهان شناسایی شده و عملیات خاکی و ترانشه‌برداری در این نقاط به پایان رسیده و آرام سازی ترافیک در آن انجام شده است.

سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرگذر گلشن تا 15 مهر به بهره برداری می‌رسد و زیرگذرهای جرم‌افشار و شهر منظریه کلنگ‌زنی آن امروز آغاز شد.

وی تأکید بر این‌که با نقل و انتقالات از راه و شهرسازی به راهداری نباید پروژه های روستایی مسکوت بماند، بیان کرد: راه هونجان به گرموک، راه کهرویه و روستاهای دهاقان عملیات آن آغاز شده است و روستائیان انتظار دارند که ادامه پیدا کند.

محمودی با تأکید بر این‌که جاده‌های شهرضا به روکش آسفالت نیاز دارند، گفت: جاده کمربندی و روشنایی آن هنوز مناقصه آن اتفاق نیافتاده است و بسیار با توجه به حجم تردد مورد نیاز است، زیرگذر کهرویه حدود 8 ماه است که باکس‌های آن نصب شده و هنوز اصلاحات انجام نشده است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی افزود: مطالعات کمربندی شهر دهاقان باید آغاز شود و کمربندی شهر دهاقان اجرایی شود، در این چند ماه دو نفر در شهر با ماشین سنگین تصادف کردند.

به گزارش فارس، با حضور عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز عملیات زیرگذر شهر منظریه و زیرگذر جرم‌افشار و بهره‌برداری از باند دوم جاده شهرضا به مبارکه و بازدید از پروژه شش خطه کردن جاده شهرضا به اصفهان انجام شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.