کرونا امسال شرایط زندگی و تحصیل را دگرگون کرده و هیچ شهروند و یا خانواده‌ای از این شرایط مستثنا نیست آما آنچه که دراین‌بین بسیاری از خانواده‌ها را متعجب کرده رفتار متناقض و مقررات عجیب و غریبی است که توسط مدیران مدارس وضع و به خانواده‌ها ابلاغ شده که هیچ سنخیتی باروحیه آموزش‌وپرورش ندارد!

گلایه های والدین دانش آموزان در نخستین روز بازگشایی مدارس

قدس آنلاین-گروه استان ها:  کافی است در نخستین روز از بازگشایی مدرسه در همین جمعی که والدین برای بدرقه فرزند خود در مقابل مدرسه تشکیل دادند هم کلام شوی که به تحریر درآوردن آن همین گزارشی می ود که در ذیل می خوانید.

دعوت به اعتراض

اگرچه برخلاف باور خانواده‌ها دولت تصمیم گرفت تا دانش آموزان را به‌صورت حضوری آموزش دهد اما به نظر می‌رسد این موضوع به مذاق بسیاری از مدیران و یا معلمان مدرسه خوش نیامده و لذا به بهانه‌های واهی برخی افراد سعی دارند تا آمدن دانش آموزان به مدرسه خودداری کنند.

در همین راستا یکی از والدین دانش آموزان ابتدایی به ما می گوید: خانم معلم فرزند من طی پیامی به ما اعلام کرده که اگر برای حضور فرزند خود اعتراض دارید به مدرسه مراجعه نکنید لذا کافی است که برای اعتراض از اعزام فرزند خود به کلاس درس خودداری کنید!

این ولی دانش‌آموز پنجم ابتدایی به ما گفت: به نظر شما معلم باید در نخستین روز بازگشایی مدارس به فکر برنامه‌ریزی برای درس بچه‌ها باشد یا روش‌های اعتراض را برای خالی کردن مدرسه و به تعطیلی کشاندن به آن‌ها یاد بدهد؟

 مقررات سخت

ولی یکی از دانش آموزان نیز بابیان اینکه ظاهراً پروتکل‌های بهداشتی جای خود را به شرایط دوران آموزشی در پادگان ها ی نظامی داده به ما می‌گوید: به فرزند من حکم شده که خوراکی به مدرسه نیاورده و همان صبح در خانه صبحانه را کامل مصرف کند که تا ظهر گشنه نشود!

وی عنوان می کند: آیا پنج ساعت تحصیل بدون خوراکی برای یک بچه 8 ساله امکان پذیر است؟

ساعات متغیر تدریس

ولی یکی دیگر از دانش آموزان دبستانی نیز بابیان اینکه متأسفانه مدارس امسال هیچ برنامه فرهنگی و یا ورزشی به دلیل کرونا ندارند افزود: این در حالی است که از ما خواسته‌شده مبلغ یک‌میلیون تومان بابت کمک به مدرسه واریز کنیم.

حسین تهرانی مقدم بابیان اینکه اگر مدرسه برنامه جانبی ندارد پس دریافت این هزینه برای چیست ابراز می‌کند: متأسفانه ما از سال گذشته نیز پول سرویس از مدرسه پسرم طلبکار بودیم که مدرسه این پول را به ما بازنگرداند.

شانه خالی کردن مدارس از سرویس‌دهی

یکی از والدین دیگر نیز بابیان اینکه مدرسه فرزندش از ارائه سرویس به دانش آموزان امسال خودداری کرده است بیان کرد: کرونا باعث شده تا مدیران مدرسه بسیاری از مسئولیت‌ها را از روی دوش خود بردارند.

وی بابیان اینکه به فرزند وی اعلام‌شده که همراه با لوازم‌التحریر نسبت به تهیه یک لیتر الکل اقدام کند افزود: مگر وظیفه خریداری مواد ضدعفونی‌کننده با اولیاست؟

وی بیان کرد: مدرسه پسرم از ما خواسته امسال به‌جای کاغذ سفید برای آن‌ها الکل خریداری کنیم.

وی بیان کرد: سال گذشته نیز مدرسه پسرم تا زمانی که دو بسته کاغذ تحریر سفید از ما نگرفت حاضر به دریافت کارنامه و پرونده پسرم نشد.

مدرسه دوروزه

یکی از والدین دانش آموزان هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: متأسفانه در نخستین روز مدرسه معلم از بچه‌ها خواسته که در صورت تمایل به مدرسه نیامده و در خانه بمانند.

وی افزود: این توصیه‌ها و درخواست‌ها بیشتر برای منصرف کردن خانواده‌ها از فرستادن بچه‌ها به مدرسه تنظیم‌شده و لذا معلوم نیست چرا هیچ دستورالعمل مشخصی برای مدارس تنظیم و ارسال نشده که هر مدرسه برای خودش قانون وضع می کند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.