مهدی مقدسی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طرقبه شاندیز که در مراسم معارفه خود با حضور فرماندار شهرستان، معاونان سازمان صمت استان و تعدادی از مسئولان صنفی سخن می‌گفت، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان، وجود حتی یک واحد صنفی بدون پروانه هم مجاز نیست و برای سامان دادن آن‌ها اقدام‌های لازم صورت خواهد گرفت.

خاکریز اول مبارزه با تخلفات خود اصناف هستند

عقیل رحمانی/

 مهدی مقدسی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طرقبه شاندیز که در مراسم معارفه خود با حضور فرماندار شهرستان، معاونان سازمان صمت استان و تعدادی از مسئولان صنفی سخن می‌گفت، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان، وجود حتی یک واحد صنفی بدون پروانه هم مجاز نیست و برای سامان دادن آن‌ها اقدام‌های لازم صورت خواهد گرفت.

**رئیس جدید اداره صمت طرقبه‌شاندیز: کار با رسانه تیغ دو لبه نیست

مقدسی که سابقه کارشناس مسئولی معاونت بازرسی سازمان صمت استان را به عهده داشت و به سرانجام رساندن پرونده‌های سنگین و پیچیده‌ای مانند فعالیت یک‌هزار نانوایی غیرمجاز، چای‌های آلوده، تخلفات آقای (ی) در بازار برنج و... را هم در پرونده داشت، در ادامه بیان کرد: اشتغال در شهرستان با وجود مراکز تفریحی، خدماتی، فروشگاهی و ... دارای ظرفیت بالایی است که متأسفانه با شیوع کرونا در کشور و گسترش دامنه آن حدود ۲۵هزار شغل دچار مشکل شده‌اند که برای کاهش این دست مشکلات برنامه‌ریزی‌هایی هم صورت گرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طرقبه شاندیر بیان کرد: از سوی دیگر برخی معتقدند  کار با رسانه مانند تیغ دولبه است که بنده به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم چنانکه در پرونده‌های مهمی که با همراهی رسانه‌ها پیش رفت، نتایج خوبی برای مردم در پی داشت. حتی اگر تلخی در این میان وجود داشته باشد، همان هم به پیشرفت کار کمک خواهد کرد.

مقدسی ادامه داد: همچنین واگذاری برخی نظارت‌ها و اقداماتی که امکان‌پذیر هست به خود اصناف، با توجه به ظرفیت کم‌نیرویی این اداره هم در دستور کار است تا با ایجاد فضای تعاملی این مسیر به خوبی پیش برود و تخلفات احتمالی مورد رصد قرار بگیرد.

پس می‌توان گفت خاکریز اول مبارزه با تخلفات در حوزه بازار خود تشکلات صنفی هستند که باید ما را در این مسیر همراهی کنند.

وی تصریح کرد: به دنبال راهکار عبور از ترس کرونایی هستیم، این یعنی باید با برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای به مردم مشهد و دیگر شهرستان‌ها این اطمینان را درعمل بدهیم که استفاده از خدمات و امکاناتی مانند رستوران‌ها و... در مرحله امنی قرار دارد که کم از منزل مسکونی افراد نمی‌آید.

**برخورد با تخفیف‌های غیرواقعی

این مقام‌مسئول در اداره صمت شهرستان طرقبه‌شاندیز بیان کرد: گسترش کسب و کار در فضای‌مجازی و ایجاد رقابت سالم با شهرستان مشهد هم در دستور کار قرار دارد. اینکه در ورودی فروشگاهی درج شود از صفر تا ۵۰درصد تخفیف وجود دارد و در عمل این گونه نباشد، قابل پذیرش نیست و باید نظارت دقیقی روی ماجرا صورت دهیم که به همه اثبات شود اگر در شهرستان فروشگاهی تخفیف اعلام می‌کند، در واقعیت هم همین‌گونه است. البته نباید فراموش کرد افرادی که تخفیف‌های واقعی درج می‌کنند تعدادشان بیشتر از آن دسته دیگر است.

در زمینه پرداخت اجاره فروشگاه‌ها هم ورود خواهیم کرد تا این موضوع را هم به نحوی کنترل کنیم، چراکه اگر این اقدام صورت بگیرد روی دیگر چرخه‌ها مانند واقعی شدن قیمت برخی اجناس هم تأثیر خواهد گذاشت و فشار کمتری به صنوف خواهد آمد.

وی گفت: همچنین همکاری با دیگر دستگاه‌ها مانند تعزیرات‌حکومتی و... با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد و به سمتی خواهیم رفت که هم رضایتمندی مردم و هم صنوف را در پی داشته باشد.

از سوی دیگر فعالیت و وجود واحدهای بدون پروانه حتی یک مورد آن هم در این شهرستان اضافه است و در این مسیر مشکلاتی وجود دارد که امید به خدا مرتفع خواهد شد. به عنوان مثال در گذشته پرونده‌ای با موضوع فعالیت یک‌هزار نانوایی غیرمجاز در مشهد کلید خورد که برخی معتقد بودند ساماندهی آن‌ها کار سختی است، اما به لطف خدا و همراهی رسانه‌ای این اقدام انجام شد.

**فرماندار بینالود: باید استقلال شهرستان حفظ شود

در این جلسه همچنین حسینی، فرماندار شهرستان بینالود بیان کرد:برابر آمار موجود ۵هزار شغل و  ۲۵ هزارنفر در انواع صنوف شاغل هستند، آماری که برای ما قابل‌توجه است.

فرماندار بینالود تصریح کرد: یکی از قطب‌های بزرگ تولید مرغ در سطح استان با ۷۰۰ نمایشگاه در این جا قرار دارد. در این شهرستان نزدیک به ۱۰معدن وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها معدن طلای طرقبه است که جزئی از ذخایر ملی محسوب می‌شود.

حسینی بیان کرد: در این حوزه آقای بیگ، مسئول پیشین اداره هم زحمات فراوانی کشیده است، اما تجربه‌گردانی هم خیلی اهمیت دارد، از سوی دیگر آقای مقدسی هم دارای تجربیات ارزشمندی است. همچنین رئیس اداره جدید یک شخصیت رسانه‌ای است که این ماجرا برای خیلی‌ها مهم است. در این فرایند باید استقلال شهرستان حفظ شود و باید اداره صنعت، معدن و تجارت قدرتمندی داشته باشیم.

در پایان این جلسه از زحمات آقای بیگ قدردانی و مهدی مقدسی به عنوان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طرقبه‌شاندیز معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.