همزمان با سراسر کشور آیین نمادین بازگشایی مدارس استان با حضور استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

بازگشایی مدارس خراسان رضوی نمادین است

حسین پورحسین/

همزمان با سراسر کشور آیین نمادین بازگشایی مدارس استان با حضور استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: حفظ سلامت مردم و دانش‌آموزان بالاترین اولویت ماست.

رزم حسینی در آیین بازگشایی مدارس استان در هنرستان کار و دانش جمیله متقیان میلانی که با حضور رئیس سازمان آموزش و پروش استثنایی کشور، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی، خیران مدرسه‌ساز، معاونان مدیرکل و مدیران نواحی و مناطق مشهد و همچنین مسئولان ارشد نظامی وانتظامی و دوایر دولتی برگزار شد با تبریک آغاز سال تحصیلی، سیاست استان در فرایند بازگشایی مدارس را مبتنی بر سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و در این زمینه گفت: بازگشایی مدارس استان نمادین است و کلاس‌ها بر اساس تصمیم‌های نظام آموزشی کشور باید اداره شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: فعالیت آموزشی نزدیک به یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز با تلاش حدود ۹۰ هزار همکار فرهنگی در استان از امروز(دیروز) شروع می‌شود.

قاسمعلی خدابنده با بیان اینکه امسال در شرایطی فعالیت آموزشی مدارس آغاز می‌شود که کشور میهمان ناخوانده ویروس کرونا را تجربه می‌کند، اظهار کرد: در این شرایط وظیفه ما در مدارس دوچندان است، از یک طرف حفظ سلامتی دانش‌آموزان و همکاران و از طرفی توجه به آموزش و جلوگیری از افت کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به عنوان اولویت فعالیت‌های آموزش و پرورش استان هستند.

وی با بیان اینکه شعار امسال آموزش و پرورش استان سلامت‌جویی، مهارت‌ورزی و تحول‌آفرینی خواهد بود، افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی در سنوات گذشته نیز با تلاش‌های بسیار سعی در ایجاد فرصت‌های جدید برای دانش‌آموزان داشته است، بنابراین امیدواریم با تمام توان در مسیر ارتقای سلامت دانش‌آموزان و آموزش مهارت‌ها به فرزندان این آب و خاک قدم برداریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور هم در مراسم بازگشایی مدارس استان گفت: در شرایطی که ویروس جدیدی به نام کرونا همراه زندگی ما شده، تداوم آموزش، اصلی مهم برای ادامه مسیر زندگی به همراه این ویروس است.

سیدجواد حسینی با بیان اینکه تراز، قد و دیوار هر جامعه به اندازه تراز، قد و دیوار مدارس همان جامعه است، بنابراین پیشرفت و توسعه جامعه در ارتباط نزدیک با مدرسه و امر آموزش است، افزود: با توجه به تأثیرات دگرگون‌کننده و بنیادین ناشی از شیوع بیماری کووید۱۹ در همه زمینه‌ها در سطح جهان، حوزه آموزش نیز همانند سایر حوزه‌ها در معرض سریع‌ترین، همه‌گیرترین و اساسی‌ترین تغییرات قرار گرفت.

گفتنی است امیر سرتیپ رضا آذریان؛ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نیروی زمینی ارتش، سیدجواد حسینی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سردار محمدکاظم تقوی؛ فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده؛ مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی، تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از دانش‌آموزان و فرهنگیان در این مراسم حضور داشتند.

در ادامه این مراسم از تسنیم یحیوی فرزند شهید مدافع سلامت «دکتر وحید یحیوی» تجلیل به عمل آمد.

دکتر وحید یحیوی استاد دانشگاه و پزشک متخصص چندی پیش در جریان درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.