مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: طرح باشگاه کتابخوانان عاشورایی به منظور تشویق به مطالعه، معرفی و ترویج کتابهای عاشورایی در مشهد به مرحله اجرا درآمد.

طرح باشگاه کتابخوانان عاشورایی در مشهد اجرایی شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان اظهار کرد : در این چارچوب خوانش، معرفی و ترویج کتابهای عاشورایی توسط تمام گروههای سنی از دهه دوم ماه محرم تا اربعین حسینی امسال در این باشگاه کتابخوان عاشورایی انجام می‌شود.

وی به رونمایی پوستر طرح باشگاه کتابخوانان عاشورایی نیز اشاره و بیان کرد: عضوگیری در این باشگاه نیز آغاز و بر این اساس کتابخانه‌های عمومی در سطح خراسان رضوی به عزاخانه حسینی تبدیل شده‌اند. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: امسال در ایام محرم برنامه‌های بسیار فاخر و ویژه حوزه کتاب در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اجرا می‌شود. 

وی گفت: برنامه سقاخانه کتاب در گناباد، تکیه کتاب در سبزوار، شب شعر احلی من‌العسل در جوین، حسینیه کتاب در مشهد، رشتخوار و فریمان و نیز برنامه سایه روشن عاشورا در تربت‌حیدریه برنامه‌هایی بودند که ظرف دهه نخست ماه محرم در نقاط مختلف خراسان رضوی اجرا شده‌اند. 

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان افزود: اجرای "طرح یک اربعین کتاب" با معرفی کتاب توسط کتابداران، "طرح باشگاه کتابخوانان عاشورایی" و معرفی کتاب توسط مردم نیز از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ویژه محرم است که اجرای آنها تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.