۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 718985

رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: گرانی گوشی‌های هوشمند در بازار این شهر بیشتر مردم را به خرید گوشی‌های کارکرده یا اقساطی سوق داده است.

شوکی بزرگ به خریداران گوشی های هوشمند
به گزارش قدس آنلاین، افشین اکبری رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد گفت: قیمت گوشی‌های تلفن همراه به دلیل وارداتی بودن برندهای مختلف آن، وابستگی مستقیم به نرخ ارز دارد و نوسانات نرخ ارز هم قیمت این کالا را افزایش داده است.
او افزود: در سه هفته اخیر قیمت هر دلار تا ۲۱۰ هزار ریال کاهش پیدا کرد و متعاقب آن ۱۰ تا ۲۰ درصد از قیمت انواع برندهای گوشی تلفن همراه کم شد، اما هم اکنون قیمت هر دلار ۲۴۰ هزار ریال است و به تبع آن گوشی تلفن همراه وارداتی قیمت بالایی دارد.
رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد هرگونه گرانفروشی در بازار گوشی تلفن همراه را تکذیب و  ادامه داد: از آنجا که ارایه ارز در "سامانه" نیما کاهش یافته است واردکننده سود قانونی ۱۵ درصدی خود را اعمال نمی‌کند و به سود پنج تا شش درصدی در فروش گوشی تلفن همراه قانع است.

اکبری بیان کرد: از سوی دیگر فروشنده گوشی تلفن همراه از هفت درصد سود قانونی خود گذشته و گوشی تلفن همراه را با دو درصد سود قانونی عرضه می‌کند.

او تصریح کرد: سیاست‌های ارزی تاثیر مستقیم بر قیمت گوشی تلفن همراه گذاشته وگرنه هیچ گرانفروشی در عرضه این کالا در بازار رخ نمی‌دهد.
رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد تاکید کرد: ۳۸۸ شرکت انواع برندهای گوشی تلفن همراه را وارد کشور می‌کنند و هیچ کمبودی از این کالا در سطح بازار وجود ندارد.
اکبری اظهار کرد: رقابت شدید بین واردکنندگان مانع از عدم تعادل در بازار گوشی تلفن همراه و عموما این کالا کمتر از سقف مجاز سود برای فروشنده عرضه می شود.
او افزود: هم اکنون در بازار مشهد انواع برندهای گوشی تلفن همراه فراوان است، اما فروش کمتر آن‌ها بوده و مردم به ناچار به دلیل کاربرد بالای این کالا یا گوشی تلفن همراه نو را به صورت اقساطی خریده و یا نوع مستعمل آن را می‌خرند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.