فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برنامه‌های این نیرو برای استقرار در مناطق شرقی و شمال شرقی کشور گفت: نیازمند بودیم پایگاه‌هایی را که قابلیت تاکتیکی ویژه‌ای داشته باشند، احداث کنیم تا بتوانیم به خوبی از مرزها دفاع کنیم.

از سال گذشته در شرق و شمال شرق کشور مستقر شدیم

به گزارش قدس آنلاین، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش (نزاجا) صبح یکشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی احداث نمایشگاه دفاع مقدس و افتتاح ساختمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این نیرو با اشاره به اهمیت نهضت قطعه سازی در نیروهای مسلح اظهار کرد: با توجه به تاکیدات فرمانده معظم کل قوا، نگاه ما به نهضت قطعه سازی به عنوان یک مسئله جوانان، یک مسئله یا فروع دین و یک نهضت الهی بوده است.

وی ادامه داد: امروز در ۲۳ رسته‌ای که نیروی زمینی چرخه دفاعی خود را بر اساس آن تبیین می‌کند، توانستیم در حوزه قطعه‌سازی به خودکفایی برسیم و در چرخه دفاعی محتاج بیگانگان نیستیم. نیروی زمینی توانمندی توانایی لازم را دارد که در حوزه قطعه‌سازی به کشورهای دوست بنا بر اراده فرمانده معظم کل قوا کمک کند.

فرمانده نزاجا با اشاره به برنامه‌های ارتش برای  برگزاری رزمایش در کشور طی سال جاری گفت: نیروی زمینی هر سال رزمایش‌های مشترک و تخصصی را جهت نیروهای خود برگزار می کند که در این رزمایش‌ها، تاکتیک های خاص و سلاح‌های ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امیر حیدری همچنین اظهار کرد: نیروی زمینی پیش از این در مرزهای غرب و جنوب غرب مستقر بود و از سال گذشته در شرق و شمال شرق نیز مستقر شدیم؛ نیازمند بودیم پایگاه‌هایی که قابلیت تاکتیکی ویژه‌ای داشته باشند را احداث کنیم تا بتوانیم به خوبی از مرزها دفاع کنیم؛ بنابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نقشه بسیار خوبی برای کل مرز طراحی شده و در سری اول آن احداث ۱۰ پایگاه ویژه پیش‌بینی شده است که اولین آن را چند روز پیش افتتاح کردیم و ۹ پایگاه دیگر نیز به مرور احداث می شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.