مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر تعداد اندکی از واکسن آنفلوانزا برای بخش خصوصی به دست ما رسیده است ولی متاسفانه هنوز مجوز توزیع آن داده نشده است.

واکسن آنفلوانزا در مشهد موجود است اما مجوز توزیع نداریم

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شروع فصل پاییز که معمولا با شیوع ویروس آنفلوانزا همراه است، نگرانی مردم بخصوص گروه های پر خطر بیش از پیش شده است. درهمین رابطه علی روحبخش مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیح داد: تابع نظر سازمان غذا و دارو هستیم و هر زمان که ابلاغیه ای از سوی سازمان دریافت کنیم می توانیم جهت نحوه و زمان توزیع واکسن آنفلوانزا اقدام نماییم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد اندکی از این واکسن برای بخش خصوصی به دست ما رسیده است ولی متاسفانه هنوز مجوز توزیع آن داده نشده است.

فرحبخش افزود: قاعدتا میزان توزیع این واکسن به اندازه ای نیست که همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند طبق پیش بینی سازمان این واکسن را گروه های پر خطر مانند مادران باردار، کودکان، سالمندان و ...دریافت خواهند کرد.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تقاضا از سوی داروخانه ها خیلی بالا است ولی ما هنوز از سهمیه مشهد برای دریافت این واکسن اطلاعی نداریم و این کار را برای ما با مشکلاتی همراه کرده است و مطمئنا کنترل را برای ما به خاطر اینکه بتوانیم واکسن را به دست مصرف کننده واقعی برسانیم سخت خواهد کرد.

در ادامه محمد جعفر صادقی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: در بخش دولتی ماهنوز تعداد واکسن آنفلوانزا را دریافت نکرده ایم ولی اولویتمان در این بخش پرسنل بهداشت و درمان است. البته مد نظر بیشتر پرسنلی است که در آی سیو، اطاق عمل و ...مشغول هستند و یکسری گروه های پر خطر که طبق روال سالهای قبل در اولویت ما بودند. طبق لیست سهمیه ای هر سال ومطابق دستور العملی که ابلاغ خواهد شد به صورت رایگان در بین این گروه ها توزیع خواهیم کرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.