مدیر سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات رایگان تخصصی روانپزشکی و مشاوره در مناطق محروم و حاشیه این کلانشهر ارتقاء و گسترش یافته است.

دسترسی حاشیه شهر مشهد به خدمات رایگان روانپزشکی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر ندا اخروی اظهار کرد : این اقدام با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و کاهش اختلالات روانپزشکی در گروههای آسیب پذیر، دسترسی آسان به خدمات تخصصی روانپزشکی و مشاوره در مناطق محروم مشهد صورت گرفته است.
وی ادامه داد: سطح ویزیت رایگان معاینه تخصصی روانپزشکی و مشاوره در حاشیه‌ مشهد که از سال ۱۳۹۷ با همکاری "قرارگاه اجتماعی شهید برونسی" آغاز شده، از سطح سه منطقه این محدوده هم‌اینک به هفت منطقه آن گسترش داده شده است.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات کنونی تخصصی و فوق تخصصی روانپزشکی و مشاوره در "مراکز خدمات جامع سلامت" آزادگان، برادران شهید رحیمی، منزل‌آباد، طرق، امیرآباد، اسماعیل‌آباد و شهید غلامی" دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه می‌شود.
وی همچنین اختلالات روانپزشکی و روانشناختی را زمینه‌ساز بسیاری از آسیبهای اجتماعی ذکر و بیان کرد: این اختلالات از مهمترین عوامل زمینه‌ساز مصرف مواد مخدر و الکل، رفتارهای پرخطر و ضداجتماعی، از کارافتادگی و همچنین بیکاری است.
دکتر اخروی افزود: اختلالات روانپزشکی و روانشناختی نه تنها فرد را درمعرض آسیبهای اجتماعی قرار می‌دهد بلکه با ایجاد درهم‌ریختگی در ساختار و سامان خانواده باعث بروز رفتارهای ضداجتماعی در فرزندان و دیگر اعضای خانواده نیز می‌شود.
وی ادامه داد : همچنین "هزینه بالای خدمات روانپزشکی و مشاوره، نبود دسترسی آسان به این خدمات تخصصی و فقدان آگاهی کافی عموم جامعه از درمان‌پذیری اختلالات روانی" مهمترین چالشهای فراروی بهره‌مندی شهروندان از خدمات روانپزشکی در مناطق حاشیه‌نشین است. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.