۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 719036

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۵هزارواحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۴۷هزار واحد قرار گرفت.

قناعت شاخص بورس به رشد ۵ هزار واحدی

قدس آنلاین؛ در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۰میلیارد و ۶میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۱هزار و ۵۹۴میلیارد تومان در بیش از یک‌میلیون و ۴۱۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۵هزار و ۸۴۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۶۴۷هزار و ۸۵۵واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و گروه مپنا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۷۴۷میلیون ورقه به‌ارزش ۵هزار و ۵۳۵میلیارد تومان در ۵۶۸هزار و ۲۷۶نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۸واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۳۳۹واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ‌آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های بانک دی، پتروشیمی تندگویان و آهن و فولاد ارفع بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.