معاون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی گفت: پوشاک، بیشترین کالای قاچاق مکشوفه در خراسان رضوی است و لوازم خانگی، کالاهای سلامت محور و آرایشی و بهداشتی، لوازم یدکی، گوشی تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ در ردیف‌های بعدی قرار دارد.

پوشاک، بیشترین کالای قاچاق در خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، قاسم نوایی معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی گفت: به دلیل تنوع بسیار زیاد کالاهای قاچاق کشف شده، نمی‌توان آمار مشخصی در این زمینه ارائه داد، ولی دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های ذی ربط با توجه به نقش مخرب این پدیده بر اقتصاد و سلامت عمومی جامعه با قاچاق کالا برخورد می‌کنند.
او افزود: نخستین معدوم سازی کالاهای قاچاق مکشوفه در خراسان رضوی  امسال که رقم قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد ۲۶ شهریور ماه انجام می‌شود.
معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی ادامه داد: ۲۲۰ میلیارد ریال کالاق قاچاق در بخش‌های مختلف که در سه مرحله در  خراسان رضوی کشف شده بود پارسال معدوم شد که بیشترین میزان این کالاها پوشاک و لوازم خانگی بوده است.
نوایی با اشاره به اینکه هر دارویی که از شبکه توزیع و نظارت خارج شود بعد از کشف به عنوان قاچاق باید معدوم شود بیان کرد: با توجه به شرایط تحریم، برخی داروهای مکشوفه بعد از تایید مسئولان ذی ربط دانشگاه‌های علوم پزشکی و دریافت گواهی سلامت برای کاهش کمبودهای این بخش در چرخه توزیع قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی همه کاشفان و ضابطان مبارزه با قاچاق کالا موظفند که کالاهای کشف شده در این بخش را در فاصله زمانی مقرر بعد از تنظیم صورتجلسه به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل دهند.
معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی سازمان درآمد و هزینه است و هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند تاکید کرد: ۹۰ درصد فروش کاهای قاچاق به خزانه دولت واریز می‌شود و ۱۰ درصد بقیه برای حقوق و مزایای کارکنان و اعتبارات این سازمان اختصاص می‌یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.