مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: متوسط رشد اسناد مالکیت کاداستری طی ١٠ سال اخیر در استان ۲۷.۹ درصد بوده و به طور متوسط سالانه در دهه ۹۰ تعداد ۱۸۴ هزار سند در واحدهای ثبتی استان صادر شده است.

رشد ۲۷ درصدی صدور اسناد مالکیت کاداستری در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسن بهادر  در جمع معاونان و روسای ستادی این اداره کل افزود: از بیش از یک میلیون و ۴۶۲ هزار سند صادره تا پایان مرداد ماه امسال در کشور، استان خراسان رضوی رتبه سوم در تعداد، ششم در رشد و رتبه اول کوتاهترین زمان صدور سند دفترچه ای به تک برگ را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا اول شهریور ماه نیز ۱۰۲ هزار و  ۹۵ فقره سندمالکیت حدنگار در خراسان رضوی صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۷.۵ درصدی داشته است.

او اضافه کرد: سال گذشته نیز بیش از ۲۳۵ هزار سند تک برگ در خراسان رضوی برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر شده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: اسناد مالکیت دفترچه ای سابق، برابر تبصره ماده ۱۱ قانون حدنگار مصوب بهمن ماه ۱۳۹۳ خدمات ثبتی ارائه نمی شود لذا تمامی مالکان باید برای تعویض این گونه اسناد و تبدیل آنها به تک برگ اقدام کنند تا ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی بتوانند در انجام استعلامات و معاملات سریع تر خدمت رسانی کنند.

بهادر افزود: از ابتدای تاسیس ادارات و دوایر ثبتی در استان،۲ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۴۱۲ سند دفترچه ای برای مالکان صادر شده است که تا پایان مرداد ماه امسال تعداد یک میلیون و  ۳۸۱ هزار از این گونه اسناد برابر با ۴۷ درصد اسناد دفترچه‌ای صادره به تک برگ یا حدنگار تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بارکد امنیتی، نمایش موقعیت و نقشه کاداستر، جامع و خوانا بودن اطلاعات، نشانی دقیق ملک و مالک، درج شناسه ملی جغرافیایی املاک از ویژگی های اسناد تک برگ و افزایش ضریب امنیتی و کاهش تعارضات ملکی نیز از عمده مزایای این گونه اسناد است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.