مجید مجیدی در نشست خبری فیلم «خورشید» در جشنواره فیلم ونیز، درباره موضوع جهانی فیلمش و تحریم های ظالمانه آمریکا حتی در دوران کرونا صحبت کرد.

انتقاد مجید مجیدی از تحریم‌های ظالمانه در جشنواره جهانی ونیز

قدس آنلاین: مجید مجیدی در نشست خبری فیلم «خورشید» در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز در پاسخ به سوالی درباره این که آیا با نشان دادن حقایقی سیاسی و بحث کودکان کار در فیلمتان با مشکلاتی رو به رو شدید، گفت: «این یک مساله جهانی است و مختص به کشور خاص نیست اما آسیب های که برخی کشورهای خاورمیانه به سبب جنگ افروزی ها دیده اند بیشتر است. ما اکنون ۴۰ سال است تحت تحریم های آمریکا هستیم و همین الان که در حال صحبت با شما هستم و در این شرایط کرونایی که یک درد مشترک جهانی است، یکی از مشکلات ما در این شرایط سخت، عدم ورود دارو به ایران به دلیل تحریم های آمریکاست و ۴۰ سال است که مردم ایران به دلیل تحریم های غیرانسانی آمریکا در شرایط سختی زندگی می کنند.

وی ادامه داد: از طرفی کشورهای اطراف چون عراق، افغانستان، سوریه و .. در جنگ بوده اند و در این منطقه پر از بحران، بیشترین آسیب ها را بچه ها و خانواده های کم بضاعت  دیده اند و هر روز فقیر و فقیرتر شدند و مشکلات و معضلات اجتماعی بزرگی برای همه جوامع کشورها بویژه کشور ما ایجاد می کنند. به عنوان مثال تعداد زیادی از مردم افغانستان به دلیل مرز مشترک بزرگی که با این کشور داریم به صورت غیرقانونی وارد ایران می شوند و آمارهای رسمی نشان دهنده سه تا چهار میلیون مهاجر افغانی در ایران است اما  به نظر من طبق آمار غیررسمی چیزی بین هشت تا نه میلیون مهاجر افغانستانی در ایران هستند، از طرف دیگر بواسطه جنگ با عراق نیز تعداد مهاجر عراقی وارد ایران شدند و همینطور پاکستانی به دلایل دیگر. مجموعه این عوامل موجب شده کشور آسیب پذیر شود و دچار چالش های بزرگی شود اما این یک مساله جهانی است و محدود یه یک کشور و یا دولت خاص نمی شود. 

در این نشست جواد عزتی، شمیلا شیرزاد (بازیگران) رامین کوشا در کنار مجید مجیدی حضور داشتند.

در فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی و نویسندگی مشترک مجیدی و نیما جاویدی که اولین نمایش خود را در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تجربه کرد و سیمرغ بهترین فیلم و فیلم نامه را گرفت؛ جواد عزتی,  علی نصیریان,  طناز طباطبایی,  روح الله زمانی,  ابوالفضل شیرزاد,  شمیلا شیرزاد,  علی غابشی,  مانی غفوری,  محمدمهدی موسوی و صفر محمدی بازی کرده اند و در خلاصه داستان این ‌فیلم آمده است: علی کودک دوازده ساله ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک ، زندگیشان را می گذرانند.

این فیلم امروز روز ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) در ساعت های ۱۹ / ۱۹:۳۰ / ۱۹:۴۵ / ۲۱:۳۰ / ۲۲ / ۲۲:۱۵ اولین نمایش های خود را در جشنواره برای اهالی سینما و رسانه تجربه خواهد کرد و روز ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) نیز در ساعت ۱۶:۴۵ یک نمایش و در ساعت ۲۲:۳۰ نیز دو نمایش همزمان برای عموم مردم و با بلیت فروشی خواهد داشت. 

ساخته مجیدی روز ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) نیز چهار نمایش در سانس های ۸:۴۵ / ۱۱:۱۵ / ۱۹:۴۵ / ۲۰  و ۲۲:۳۰ برای اهالی سینما و رسانه خواهد داشت. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.